Després de la reunió celebrada avui amb la Inspecció de Treball, que ha acabat sense acords ni avenços, el comitè ha convocat vaga demà dimarts dia 29 i dimecres dia 30, segons que han explicat a Efe fonts presents en la reunió.
Els treballadors dedicats a la producció, que s’ocupen de la injecció de peces de plàstic i la seva pintura, demanaven una millora de la indemnització per acomiadament, ja que l’empresa traslladarà aquest negoci de Mollet a la seva planta de Sòria durant l’actual exercici.
La majoria del centenar d’afectats no ha acceptat les condicions de trasllat, de manera que demanen un augment de la indemnització per acomiadament, marcada ara en 35 dies per any treballat, amb un màxim de 24 mensualitats.
Per contra, només una dotzena d’empleats estaria estudiant l’opció de traslladar-se a Sòria i acceptar les condicions del canvi de planta, que inclou feina per a la parella i una indemnització de 500 euros mensuals durant el primer any.
Les dues jornades d’aturada total anunciades se sumen a les concentracions celebrades aquest cap de setmana a Mollet del Vallès, coincidint amb el pas de la volta ciclista a Catalunya, i a Cardedeu (Vallès Oriental).
La planta de Ficosa a Mollet té una plantilla d’aproximadament 400 treballadors, encara que la negociació que ha forçat a la vaga afecta un quart de la plantilla.
Ficosa pretén tancar les seves instal·lacions a Mollet per concentrar gairebé tota la seva activitat a l’antiga planta de Sony a Viladecavalls (Vallès Occidental), que busca ser un centre d’innovació en el camp de l’electrònica.
A més, UGT, majoritària a la planta, ha denunciat avui en un comunicat que l’empresa vol acabar amb un centre de producció obert el 2004, que va significar una “forta inversió per al grup” i que va néixer amb la vocació de ser “un centre d’alta innovació tecnològica”.