L’Ajuntament de Mollet ha lamentat aquest dimarts l’anunci de la multinacional motociclista italiana Piaggio de tancar la planta de Derbi a Martorelles i traslladar la producció a Itàlia. L’Ajuntament també critica que la notícia s’hagi produït quan s’havia acordat un pla de viabilitat fins el 12 de desembre de 2012.
En un comunicat, l’Ajuntament de Mollet reitera el seu suport als treballadors i s’ha posat a la seva disposició per a les possibles negociacions amb l’empresa.
Derbi es trobava en ple procés d’un pla de viabilitat aprovat al gener de 2010 que havia de finalitzar el desembre de 2012. Si finalment es produís el tancament de Derbi quedarien sense feina unes 200 persones que hi treballen i quedarien afectades moltes indústries auxiliars que submninistren productes a Derbi.
L’Ajuntament també demana a la Generalitat que es posi al costat dels treballadors. De fet, el comitè d’empresa i la direcció tenen previst reunir-se aquest dimecres amb el secretari general d’Empresa i Ocupació.
El dia 21 de febrer, els alcaldes i alcaldesses de Mollet, Sant Fost, Martorelles i Santa Maria de Martorelles van fer pública una declaració en què reclamaven suport a la indústria del vallès sud després dels casos de tancament o deslocalització com Yamaha, Valeo, Ficosa o Derbi