Una trentena de dissenyadors de moda mostraran i vendran les seves creacions en un espai de 200 metres quadrats del pavelló multisectorial de la Fira de l’Ascensió de Granollers, que se celebra entre els dies 17 i 20 de maig al Parc Firal. La mostra aplegarà uns 260 expositors de diversos sectors on aquest any s’afegeix per primer cop la moda. Serà a través de la Ruta 12/24, una iniciativa de les emprenedores Mireia Solsona i Nieves Torres, que van crear l’empresa Capipota Productions.
La Ruta 12/24, que s’estrena a Granollers, convertirà un espai del pavelló multisectorial en una botiga amb creacions per a home, dona, joves i infants, a més de sabateria i complements diversos. Hi haurà una escenografia específica, emprovadors i personal per atendre els visitants de la Fira. “És una oportunitat molt bona. Els dissenyadors estan encantats de venir”, assegura Solsona. “Aquesta fira és una referència i hi passen moltes persones. Estem agraïdes a l’Ajuntament de Granollers, que ha cregut en el nostre projecte”, afegeix Torres.
L’objectiu de Capipota és crear un circuit de 12 ciutats catalanes que acullin dos cops l’any una fira on els dissenyadors puguin acostar les seves creacions al públic final de fora de Barcelona, “on no hi ha possibilitats de trobar aquests espais”, diu Torres. Però, també, es dirigiran a botigues de cada ciutat –a Granollers, ja han parlat amb Gran Centre– amb la idea de tancar tractes perquè aquests comerços venguin de forma continuada les seves creacions. Entre els creadors que seran a Granollers, hi ha noms força reconeguts com Miriam Ponsa, Toni Francesc, Anna Povo i Mimetik BCN. Alguns d’ells han portat les seves peces a la passarel·la 080, a Barcelona.
Capipota és una iniciativa de Solsona i Torres. Totes dues van entrar al món de la moda després de reorientar la seva activitat professional amb la idea de crear una plataforma que ajudi als creadors catalans a produir –aposten per una fabricació 100% local– i a comercialitzar les seves creacions.
MÉS MOTOR
L’any passat, el sector d’automoció retornava a la Fira de l’Ascensió després de sis anys d’absència, i a través d’un acord amb la Unió Empresarial Intersectorial. L’espai més important era un estand conjunt de 400 metres quadrats, promogut per la UEI i que compartien tots els concessionaris. L’experiència va satisfer molt els empresaris del sector, fins al punt que enguany repeteixen i doblen la superfície. En total, a la fira hi haurà 3.000 metres quadrats dedicats a l’automoció: hi haurà un espai del gremi, un de MB Motors (on es vendran Mercedes nous i de segona mà), un de KH-7 (amb exposició dels vehicles patrocinats per la marca de Canovelles, que participen al Dakar), i un espai de compravenda (Auto Conxita).
“En temps de crisi, mantenir-se es pot considerar un èxit. Sempre costa atraure els expositors i, davant d’això, el que hem fet en aquests últims anys és obrir nous fronts”, va comentar el director de la mostra, Enric Brufau.
IZNÁJAR I ELS VINS DE LA RIOJA
El poble d’Íznajar, a Córdoba i la ruta del vi de la Rioja Alta seran els protagonistes de l’espai de promoció turística de la Fira. La presència del municipi no és casualitat, Granollers és una de les ciutats catalanes amb més gent nascuda a Iznájar. A banda dels patrimoni natural, com el paratge de Valdearenas, la localitat també destaca per la seva oferta en allotjament, essent un dels pobles d’Andalusia amb major oferta d’allotjaments rurals. Per la seva banda, la regió vinícola del nord-est de la Rioja, ofereix un entorn natural privilegiat amb un important patrimoni històric i artístic.
PAVELLÓ AGRÍCOLA I RAMADER
Com cada any el sector agropecuari estarà present a la mostra. A més de l’exposició de bestiar, també organitzen una de les activitats amb més èxit de la fira, els tastos. Com altres anys dijous a la tarda oferiran mongeta del ganxet a tothom qui els visiti i aprofitant la jornada tècnica de cunicultura de dissabte, dins les XXVI Jornades Agropecuàries del Vallès, el ponent Francesc Xavier Torrado, del Departament de Nutrició i Bromatologia de la UB, farà una demostració pràctica de quatre maneres de cuinar conill. Les jornades del sector lleter de dissabte, també oferiran demostracions variades i diumenge Asaja organitzarà un tast de productes de proximitat.