La Mutualitat Nostra Senyora del Carme abandonarà la denominació històrica amb què va néixer el 1952. L’assemblea de l’entitat d’aquest dimarts va aprovar, per una majoria molt àmplia i amb certes objeccions a la sala d’actes del recent estrenat Centre de Medicina Avançada del Vallès (Cemav) el canvi de nom. A partir d’ara el nom serà Mútua de Granollers.
“La Mútua afronta un període de creixement, en un procés de canvi en què hi haurà fusions i absorcions i necessita una marca potent per afrontar-lo”, argumenta el vicepresident de l’entitat, Ramon Daví. “Els experts ens diuen que amb el nom actual no creem marca”, afegeix el president, Joan Díaz.
Els fundadors de la Mútua havien escollit el nom en homenatge a la germandat que un grup de dones de Granollers havien creat el 1866 a la ciutat i, assumint-ne el nom, homenatjaven aquella iniciativa. La junta directiva actual vol donar una projecció de grup per a la Mútua i, a l’estil d’altres entitats de previsió social i també bancàries, han optat pel nom de la ciutat on es va originar i on conserva la seu per a la denominació social. “Granollers és sinònim de modernitat i dinamisme; fora de Granollers ja se’ns coneix així i aquesta vol ser una proposta en positiu que reforça el nom de la ciutat”, deia Daví durant l’assemblea. La clínica de la Mútua, que fins ara no tenia nom, passarà a dir-se Clínica Nostra Senyora del Carme, per conservar la denominació originària de l’entitat en un dels seus serveis de referència.
La proposta es va aprovar per àmplia majoria, tot i que els socis Francesc Escarmís i Antoni Dachs van mostrar-hi objeccions. “Em sento orgullós dels anys que he treballat a l’entitat, i també del nom Nostra Senyora del Carme, fruit de l’entitat prèvia a partir de la qual es va crear la Mútua”, lamenta Escarmís. “Avui és un dia trist. Entenem que els temps canvien, però fa la sensació que ens avergonyim dels orígens”, opina Dachs.
Joan Díaz creu, en canvi, que els exemples de Terrassa i Manresa demostren que portar el nom de la ciutat d’origen és positiu.
Les dificultats econòmiques tenen un efecte relatiu en els números de la Mútua del Carme. En l’exercici passat, l’entitat va aconseguir un superàvit de 818.000 euros. La xifra és inferior als 982.000 obtinguts l’any passat, però donat el context de crisi generalitzada, el president, Joan Díaz, considera que l’entitat “s’ha defensat molt bé d’aquesta situació”. “El resultat és realment bo i ens reforça patrimonialment: és difícil trobar una entitat tan sanejada”, explicava Díaz a l’assemblea.
La mateixa assemblea va reelegir Joan Díaz com a president, per àmplia majoria. Díaz enceta un nou mandat de quatre anys.