Els establiments de Granollers han registrat la pitjor campanya de Nadal ens els darrers tres anys. Tot i que darrerament ja s’havia constatat una davallada en la quantitat dels imports que es gastaven els consumidors durant el Nadal, enguany ha estat molt més notable. Per això, les esperances del comerç –sobretot el de proximitat– estan posades en les rebaixes, encara que el sector té clar que per molt bones que siguin, no salvaran un mal any.
“De moment, pel que hem vist, a les botigues hi ha hagut molta gent, i al carrer hi havia moltes persones amb bosses, així que s’ha comprat”, diu Rosa Llobet, presidenta de l’associació comercial Comerç de Dalt, una de les més importants de Granollers. Llobet remarca, però, la situació complexa en què es troba el comerciant, després d’un any pobre en vendes i una campanya de Nadal “fluixa en general”. “La inseguretat i la incertesa de la crisi genera por en el ciutadà i l’atura a l’hora de comprar”, apunta. Llobet també creu que el sector ha de replantejar-se el calendari de les rebaixes. “Tal com el tenim ara provoca que els dies abans de Reis la gent no compri res i s’esperi uns dies més tard. A més, no és lògic fer rebaixes quan encara queden tres mesos de fred. La idea de les rebaixes és treure l’estoc sobrant de la temporada”.