QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Lucta comença a produir a la planta d’aromes en què ha invertit sis milions

Lucta ha posat en funcionament una nova planta destinada a la producció d’aromes per a alimentació animal. L’empresa ha destinat sis milions d’euros a aquesta actuació que li permet incrementar en un 30% la capacitat de fabricació d’aquests aromes.

El 9 Nou
13/11/2015

Actualment, l’empresa amb seu a Montornès és líder mundial en aquest mercat, i aquesta posició capdavantera es veurà reforçada amb l’increment de producció previst a Montornès.

L’empresa fabrica a la nova planta des del mes de setembre, però no serà fins al desembre que la instal·lació estarà a ple rendiment, segons ha informat la mateixa companyia. La nova zona de fabricació està situada dins de l’ampli complex industrial de la firma a Montornès, ocupa una superfície de 4.300 metres quadrats i a més d’afavorir futurs creixements de producció està pensada per garantir millor servei als clients, perquè s’hi introduiran novetats per millorar la qualitat, la seguretat i l’eficiència. A més de la zona destinada a fabricació, l’actuació inclou magatzems de primeres matèries, productes intermedis i acabats que se sumaran a les diferents edificacions que ja hi ha en funcionament a Montornès. En aquestes instal·lacions, l’empresa fabrica els additius per a alimentació animal la producció dels quals ara amplia, i també productes destinats a la indústria de la perfumeria, la cosmètica i l’alimentació humana.

L’actuació que s’ha portat a terme a Montornès forma part d’un extens programa inversor amb el qual la companyia també ha instal·lat un centre d’innovació al parc de recerca de la UAB, un projecte al qual ha destinat tres milions d’euros. Precisament, aquesta setmana Lucta ha passat a formar part del Consell de Representació Empresarial d’aquest parc de recerca. Formen part d’aquest consell les empreses més representatives implantades en aquest parc de recerca (entre les quals Henkel, també de Montornès).

Les inversions que ha portat a terme Lucta també n’han reforçat l’expansió internacional. En els últims mesos, la multinacional catalana ha inaugurat una nova fàbrica a la Xina (23 milions d’inversió) i ha ampliat la planta de Colòmbia (2,3 milions).

Dins d’aquest procés de creixement internacional també destaca la compra, aquest mes de febrer, de l’empresa nord-americana Flavor & Fragancies Specialities Inc. Aquesta adquisició reforça la posició global del grup i contribuirà a incrementar la facturació, que l’exercici passat va ser de 167 milions d’euros (amb un benefici brut de 32,5 milions). La firma americana havia facturat l’any passat 44 milions d’euros, amb un benefici abans d’impostos i amortitzacions (Ebitda) de 7,5 milions d’euros. Amb l’operació, Lucta obtindrà un 21% dels ingressos als Estats Units (fins ara les vendes en aquell país representaven el 2%). Un 90% del negoci de Lucta prové de l’estranger.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 513 persones.