Nieto lamenta que tanqui una fàbrica “amb tanta història” i que “ha estat pionera en l’aplicació d’electrònica i robòtica i que segueix fabricant models d’última generació”. Dels tretze títols de campió del món que va guanyar Nieto, els cinc primers els va aconseguir pujat sobre una Derbi. El comitè d’empresa ha fet pública la carta durant una concentració a l’Ajuntament de Mollet del Vallès, que també ha mostrat el seu “absolut” recolzament als treballadors.
Nieto recorda que Derbi ha significat molt en la seva vida i és per això que recolza enèrgicament les reivindicacions dels treballadors: “La meva vida, des de que era petit, ha girat al voltant de Derbi, vaig treballar-hi i vaig lluitar per Derbi als circuits, inclús els meus fills han lluitat per Derbi, pel que podeu comptar amb mi pel que creieu convenient”.
El comitè d’empresa ha fet públic aquest suport durant la concentració que ha tingut lloc aquest dilluns a l’Ajuntament de Mollet del Vallès, amb l’objectiu de forçar la multinacional Piaggio a que reconsideri la seva intenció de traslladar la producció de Martorelles a Itàlia. L’alcalde de Mollet, Josep Monràs, també es posa del costat dels treballadors: “Absolutament i sense fissures estem al costat del comitè d’empresa”.
Segons Monràs, un 60% dels treballadors de Derbi són de Mollet del Vallès i, amb independència de la ubicació de l’empresa, és en aquest municipi on hi ha el principal impacte. L’alcalde també apunta que hi ha moltes petites i mitjanes empreses que subministren material a la cadena de producció de Derbi i que també podrien acabar tancant si es confirma el tancament de Derbi.
La plantilla de Derbi es mobilitza dues setmanes després que transcendís que el grup Piaggio havia decidit traslladar la producció de la fàbrica de Martorelles (Vallès Oriental) a Itàlia. El tancament de la planta afectarà uns 200 treballadors fixes i una trentena més d’eventuals, que es dediquen a la fabricació d”scooters’ de 50 cc i 125cc.
La mesura la va prendre el Consell d’Administració de Piaggio, que va acordar la “reestructuració de les activitats productives” a la planta de Martorelles. Segons Piaggio, l’objectiu és la “deslocalització” per “no només racionalitzar l’estructura de producció del Grup a Europa i garantir una major eficiència i productivitat, sinó també per millorar la competitivitat del producte Derbi”.
El comitè d’empresa, que feia mesos que sospitava que la planta acabaria tancant, recorda que des de l’any 2009 es va començar a reduir la producció de motos i ciclomotors a Martorelles. De fet, segons el comitè d’empresa, de les 24.000 motos que es van fabricar el 2010, la previsió pel 2011 abans d’anunciar-se el tancament era de fer-ne al voltant de 20.000.