L’elecció es va produir en una assemblea marcada per la polèmica, amb advertències d’impugnació d’algun dels assistents arran de la impossibilitat de votar l’única candidatura presentada, segons consta en l’acta de la sessió. A més, l’assemblea va rebutjar els comptes de l’exercici anterior, que estan pendents d’aprovació.
El nou president avança que accedeix al càrrec amb “la idea de sumar i no de dividir”, però assenyala que “tots els mandats comencen i s’acaben”. “Agraïm l’esforç i la feina que s’ha fet fins ara, i ens posem a treballar amb un equip molt bo que vol portar a terme una tasca de renovació”, indica el president.
“Hem parlat amb algunes persones que es van poder sentir ofeses i entenem que aquesta és una guerra de només dues persones i no una gran picabaralla”, explica Vázquez. Al teló de fons de la controvèrsia apareixen aspectes com el pes que tenia en el Gremi el sector hoteler, representat per l’anterior vicepresident, Enric Gisbert. “Els hotels representen el que representen, i la nova junta ho té molt present, però també s’ha de tenir present que els restaurants són una part molt representativa del sector”, explica Vázquez.
Amb Gisbert com a cara visible de l’anterior junta, el Gremi ha tirat endavant diverses iniciatives (més relació amb el Circuit de Catalunya, com a dinamitzadora del sector turístic, impuls de l’Open Night amb Gran Centre, la Mostra Gastronòmica de la Fira de l’Ascensió) que la nova junta haurà o bé de reprendre o bé de reformular.
Tot i la voluntat de renovació que anuncia el nou equip, el que fins ara era president del Gremi, Melcior Clavell, és un dels integrants de la nova junta, com a vocal. “En principi, només serà a la junta fins al setembre per propiciar la transició amb la nova junta”, diu Vázquez.
MÉS TRANSPERÈNCIA I DIFUSIÓ GASTRONÒMICA
El nou president assenyala dos aspectes sobre els quals vol incidir. El primer, d’ordre intern és el de la “transferència”. “Fins ara hi ha hagut opacitat, com ho demostra la mateixa web del Gremi. Ara mateix no tenim clars els comptes, ni el nombre d’associats que estan al corrent de pagament”, explica. Un segon objectiu és de caràcter més extern: la voluntat de fer difusió de la tasca gastronòmica que es fa al Vallès, fins i tot internacionalment. Vázquez assenyala l’exemple del mercat de la Boqueria, que es va promoure amb èxit a Londres.
També indica que s’intentaran estrènyer les relacions amb alguns proveïdors per accedir a preus més avantatjosos per al sector i es posaran en contacte amb alguns dels principals operadors del sector de l’hoteleria i la restauració de la comarca que fins ara no han estat al Gremi perquè en formin part.
“Considerem que s’ha d’impulsar una tasca més col·lectiva per aconseguir que alguns dels puntals turístics de la comarca, com el Circuit o la Roca Village no ens portin només gent de pas”, diu Vázquez. En aquest sentit, l’entitat assenyala que cal reprendre vies de diàleg no només amb els principals ajuntaments, amb Granollers al capdavant, sinó amb el Consorci de Turisme del Vallès Oriental.