QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Roca Umbert acull un mercat de creacions de dissenyadors aquest Nadal

La nau de Dents de Serra de l’antiga fàbrica Roca Umbert s’ha convertit en un centre d’exposició i venda de productes de dissenyadors emergents entre aquest dissabte, dia 11, i el 5 de gener.

El 9 Nou
15/12/2015

La iniciativa, batejada com a DFactory, sorgeix de joves de Granollers i es presenta com una de les novetats de la campanya nadalenca a la ciutat. Després d’una acurada selecció, l’organització ha escollit una quarantena de marques de sectors diversos (principalment roba, però també complements, llibres infantils i també de productes gastronòmics) per compartir espai de venda durant 23 dies.

“Coneixíem bé l’espai de Roca Umbert i havíem pensat que seria un escenari perfecte per a una iniciativa com aquesta: un mercat de marques emergents. Hem volgut que fossin propostes difícils de trobar en els grans eixos comercials, i el requisit ha estat que fossin propostes innovadores i de qualitat”, explica Àlex Marés, un dels promotors de la iniciativa.

Entre la quarantena de marques seleccionades, n’hi ha una desena de Granollers i el seu entorn, perquè els organitzadors han volgut incorporar la proximitat com un dels trets distintius de la proposta. “La bona rebuda que ha tingut la idea ens fa pensar que funcionarà. A Catalunya hi ha tradició de petits mercats d’un o dos dies, però en el nostre cas arribem a 23 i això ho fa diferent”, explica Marés.

Durant aquestes jornades, la nau de dents de serra queda remodelada amb un disseny industrial. Es divideix en diferents corners (racons) on queden distribuïts els productes. A més del condicionament de l’espai, l’organització també hi aporta els venedors. En paral·lel, s’oferiran sessions de treball relacionades amb el món de la moda i l’art.

Segons els promotors, el projecte vol fugir de la massificació dels principals eixos comercials de la ciutat i, al mateix temps, acostar el dissenyador al client final. L’interès és arribar a un públic local, però el plantejament de les campanyes de promoció, especialment en xarxes socials, ha estat estendre’n l’abast a zones properes, com les comarques d’Osona o el Maresme. La iniciativa sorgeix en campanya nadalenca, però els promotors ja plantegen repetir experiència a la primavera si els resultats són satisfactoris.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 424 persones.