QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Treball paralitza la tramitació de l’ERO de Derbi fins al 30 de juny

Inspecció de Treball, la direcció de Derbi i els sindicats han acceptat paralitzar fins al 30 de juny la tramitació de l’Expedient de Regulació d’Ocupació que afecta la planta de Martorelles per facilitar que l’empresa aporti nova documentació que justifiqui el seu tancament.

El 9 Nou
25/05/2011

Aquest ajornament s’ha acordat avui en una reunió després que Inspecció de Treball decidís ja el passat deu de maig congelar quinze dies el període de consultes per donar també temps a Piaggio, el grup italià al qual pertany Derbi, a presentar les dades econòmiques que li requeria el comitè d’empresa.

El portaveu de CCOO a Derbi, Fernando Cornejo, ha valorat de forma positiva la paralització de l’ERO: “en principi ens dóna un mes més d’ocupació i un mes més de cotització a la Seguretat Social”. No obstant això, no amaga la seva preocupació: “ens preguntem si s’amaga alguna cosa oculta” en l’actitud de Piaggio d’acceptar la prolongació dels terminis de l’ERO.

Piaggio, que ha presentat l’ERO de Derbi per tancar la fàbrica de Martorelles i traslladar la producció de motocicletes a Itàlia, té fins al 30 de juny per presentar nova documentació com els contractes de compravenda de la marca Derbi a Piaggio.

Aquesta documentació, així com la que fa referència a les relacions econòmiques amb Piaggio com a únic comprador de les motocicletes que fabrica Derbi, quedarà consignada en Inspecció de Treball i només podrà ser consultada pels representants legals de les parts.

Cornejo ha valorat també positivament l’informe que Inspecció de Treball va elaborar respecte a Yamaha, un altre cas d’una multinacional de la motocicleta que pretén tancar la seva planta a Catalunya, en el qual assegurava que no existien causes objectives que justifiquessin l’ERO que va presentar i va retirar després.

Per al representants dels treballadors de Derbi, el cas de la seva planta i el de la de Yamaha són bastants similars ja que es tracta de multinacionals amb beneficis que pretenen portar la producció fora de Catalunya.

Els sindicats critiquen la intenció de Piaggio de tancar la fàbrica de Martorelles, en la que treballen 220 persones, quan el grup italià va obtenir beneficis milionaris el 2010 mentre que Derbi va tancar l’exercici amb uns resultats positius d’un milió d’euros.

L’estratègia de la companyia passaria, segons l’opinió dels representants dels treballadors, per atribuir despeses i costos de tot el grup a la planta de Martorelles per justificar les pèrdues i demanar així el seu tancament i el trasllat de la producció a Itàlia.

Cornejo ha assegurat que, en l’actualitat, la factoria de Martorelles té tants demanats i venen tant que els proveïdors “no donen abast”, pel que han hagut de programar algun dia de parades.

En principi, el grup italià preveia efectuar el tancament de la planta de Martorelles progressivament entre l’1 de juliol i 31 de desembre, argumentant motius econòmics, productius i organitzatius, encara que aquests terminis es poden veure alterats per l’alentiment de l’ERO.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 339 persones.