Així ho han explicat l’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs (PSC) i l’eurodiputada socialista Maria Badia després de reunir-se amb la direcció i els treballadors de Derbi. Segons Monràs, el director Pedro Quijada ha indicat que és tracta de tres grups catalans i espanyols que no tenen cap relació amb el grup italià Piaggio. Monràs ha afirmat que són informacions que conviden a l’optimisme, però també ha recordat que “el temps s’esgota”. El 31 de juliol acaba la producció de motos a la planta de Martorelles.
L’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, i l’eurodiputada socialista Maria Badia han visitat aquest divendres al migdia la planta de Derbi de Martorelles. S’han reunit amb el director de Derbi Espanya, Pedro Quijada, i el comitè d’empresa. A la sortida de la trobada, Monràs ha explicat que Piaggio té a hores d’ara sobre la taula tres grups inversors que s’han interessat en portar a terme el procés de reindustrialització de la planta de Martorelles. El director, però, no els ha desvelat el nom de les empreses ni el sectors a què es dediquen. “Hem tingut la sensació que s’està treballant per donar continuïtat a Derbi” ha expressat l’eurodiputada Maria Badia.
RESPOSTES CLARES
Monràs ha recordat al grup italià Piaggio, propietari de Derbi, que “el temps s’esgota” perquè el 31 de juliol s’acaba la producció de motocicletes a la planta de Martorelles. Piaggio es va comprometre el novembre passat a reindustrialitzar la factoria vallesana amb empreses del propi grup. Aquest febrer, però, la firma italiana se’n va desdir argumentant que els ajuts de la Generalitat per portar a terme la conversió eren insuficients. L’única sortida viable a partir d’aquell moment era un comprador extern.
En aquest sentit, l’alcalde ha demanat “respostes nítides i clares” de la direcció cap els treballadors de Derbi. Ha reclamat que abans del 31 de juliol hi hagi un acord de reindustrialització per “salvar el màxim nombre de llocs de treball”. Derbi compta actualment amb uns 140 treballadors a Martorelles, la majoria dels quals són del Baix Vallès.
MERCAT ASIÀTIC
El president del comitè d’empresa, Diego Moriñas, ha explicat que el veritable objectiu de Piaggio és tancar les plantes vallesanes i italianes “per créixer al mercat asiàtic”. En aquest sentit, l’eurodiputada Maria Badia ha reclamat una política industrial comuna a la Unió Europea per evitar la deslocalització.
Segons Badia, el problema està “entre Europa i més enllà d’Europa” i ha afegit que la solució no passa per “traslladar les empreses perquè d’aquesta manera només desfarem la indústria dels nostres països”. “Els països que aguanten be la crisi són els que mantenen la seva industria”, ha indicat.