Una trentena d’empreses optaven al guardó en la categoria de PIME. “A nosaltres, que som una empresa petita, ens fa molta il·lusió ser finalistes, i encara més poder guanyar”, comenta Jordi Muñoz, un dels responsables d’aquesta empresa familiar.
Stoks Didàctic, amb una experiència de més de 20 anys en la comercialització de joguines didàctiques i educatives, va començar a vendre per internet fa tres anys. La firma treballa amb joguines descatalogades o bé que tenen petites tares que no afecten la seva qualitat. Això els permet oferir uns preus molt competitius. Quan es van crear, els seus principals clients eren les escoles, sobretot de la comarca i les zones més properes. La comercialització a través d’internet, però, ha permès incrementar la facturació en un 73% i també donar-se a conèixer en l’àmbit estatal. “La web ens ha permès incrementar molt el mercat perquè abans només ens coneixia la gent d’un entorn molt proper. El primer cop que vam enviar joguines a Cadis ens va sobtar, però ara ja és habitual que enviem comandes a diversos punts de l’Estat”, diu Muñoz.
El novembre de 2010 van renovar el disseny de la web i també van entrar a Facebook fent servir una aplicació d’aquesta xarxa social que els permet vendre agrupant els productes en tres grups d’edat (de 0 a 3 anys, de 3 a 6 anys i més de 6 anys) amb ofertes especials a les persones que compren des d’aquí. A banda, Stoks Didàctic té un acord amb una empresa de missatgeria que els permet repartir arreu de l’Estat per vuit euros. Ara ja pensen a traduir la web a l’anglès i entrar al mercat europeu.