És una manera d’oferir un servei afegit als clients, donat el canvi d’hàbits en la compra. “Hi ha molta gent que treballa i té difícil passar per la botiga en els horaris d’obertura; ara li oferim la possibilitat de tenir peix fresc durant les 24 hores”, explica Gisela Comas, responsable de l’establiment.
“És peix de la mateix qualitat i el mateix preu que oferim a la botiga; els clients podran ara menjar peix de botiga de petit comerç de proximitat”, apunta Comas. A més, la màquina pot funcionar com a punt de recollida d’encàrrecs. “Som una botiga de barri, i una part important de les nostres vendes són encàrrecs; ara no caldrà que passin en horaris de botiga, li donarem un número i podrà recollir-lo directament de la màquina”, explica.
Aquesta opció és una de les novetats que aporta l’establiment de Granollers respecte als altres dos de Catalunya (un a Barcelona i un a Sabadell) que també disposen d’aquest servei afegit. “Aquesta és una bona idea, però hem pogut introduir algunes millores per fer-nos un vestit a mida”, comenta la responsable de la peixateria de Granollers.
La màquina incorporarà més endavant l’opció de pagament amb targeta de crèdit, però de moment només es poden fer pagaments en metàl·lic. Els clients podran trobar el peix tallat i en petites safates que en faciliten l’emmagatzematge a la nevera i el trasllat fins a casa. Més que com una fórmula per guanyar vendes, Comas planteja la iniciativa com un servei afegit al client.