Al voltant del 30% dels vehicles que passen pel tram urbà de la ronda Sud de Granollers en dies feiners estan de pas. Ho demostra l’estudi de trànsit que ha fet el Departament de Territori i Sostenibilitat i que s’ha presentat aquest dimecres als membres de l’Assemblea Integradora ronda i sud de Granollers en una trobada on també han participat membres del consistori.
Segons les dades de l’estudi, pel tram central de la ronda Sud -davant del supermercat Carrefour- passen 24.600 vehicles els dies feiners entre els dos sentits, 1.600 dels quals són camions. D’aquests, 12.800 fan tot el recorregut del tram urbà de la ronda Sud, des del Coll de la Manya fins passat el pont per sota la via del tren.
Per la carretera de la Roca entren o surten 6.100 vehicles al dia, uns 400 de pesants, que completen tot el recorregut per la C-352. Per la carretera de Cardedeu, ho fan 1.400 més que també fan tot l’itinerari. L’estudi certifica que aquests vehicles -7.500 en total- passen per la ronda però no van a Granollers, estan de pas.
Als caps de setmana, amb un volum de vehicles inferior a tota la ronda, el percentatge de vehicles que estan de pas augmenta perquè dels 20.000 que passen pel tram urbà, 8.100 fan tot el recorregut perquè entren o surten per la carretera de la Roca (6.200 vehicles) o la carretera de Cardedeu (1.900). Representa un 40%.
Prohibició de mercaderies perilloses
En la trobada d’aquest dimecres, s’ha anunciat que, a partir d’ara, els camions de mercaderies perilloses tindran prohibit circular pel tram urbà de la ronda Sud. El Servei Català de Trànsit ja ho recull en l’aplicació informàtica que els camioners han de consultar per dissenyar les seves rutes. En les properes setmanes, s’instal·larà senyalització en diversos punts -sobretot al voltant de la terminal d’Adif a Granollers- per completar la informació.
També s’han repassat altres accions fetes pel govern al voltant de la ronda. Sobre l’estudi de contaminació, s’ha constat que no hi ha variacions significatives entre les dades que recull l’estació de control de la contaminació del Palau d’Esports amb la unitat mòbil que es va instal·lar al peu de la ronda. Per tant, que les dues registren nivells similars de contaminació tot i la diferència en la distància respecte el traçat urbà de la C-352.
Dels estudis compromesos, encara no es tenen les dades de l’estudi de soroll que l’Ajuntament va encarregar a través de la Diputació.
Altres accions
A banda, els responsables de la conselleria de Terrirtori i Sostenibilitat han recordat la posada en marxa dels nous semàfors a les cruïlles dels carrers Pla de Baix i Mare de Déu de Montserrat. L’Ajuntament, per la seva banda, ha confirmat l’inici dels treballs per fer passos elevats a tres cruïlles del carrer Marie Curie.
{{ comment.text }}