En especial les que estiguin vinculades amb els camps de la producció, venda, intermediació i comercialització de nous productes. El projecte guanyador d’aquesta segona edició del concurs obtindrà un premi de 3.000 euros i, en cas que s’executi, l’autor hi podrà participar accionarialment.
La primera edició del premi es va convocar l’any passat, però al final va quedar desert en considerar el jurat que cap dels treballs que s’hi havien presentat reunia condicions suficients per fer-se’n mereixedor.
La iniciativa del grup Prosa va sorgir per trobar noves sortides de negoci en una empresa periodística com EL 9 NOU. Els mitjans de comunicació tradicionals pateixen la crisi econòmica, com la pateixen gairebé tots els sectors.
Però en el cas de les empreses periodístiques la caiguda d’ingressos és més accentuada perquè la davallada del consum ha frenat de forma important el mercat publicitari. Però a més, al costat d’aquesta crisi conjuntural, els mitjans afronten una crisi estructural, derivada de l’aparició de noves tecnologies i de la gratuïtat de molts dels serveis que es distribueixen a través d’internet.
El periodisme de qualitat, que es dedica a informar, contrastar i interpretar, manté el seu prestigi a escala internacional i, malgrat la crisi, continua demostrant que és indispensable per al funcionament de les societats democràtiques. I el periodisme de proximitat, com el que fan els mitjans de comunicació que formen part del grup EL 9 NOU, és també cada vegada més necessari en un context com l’actual.
És en aquest marc que l’empresa editora d’EL 9 NOU, que sempre s’ha caracteritzat per fer apostes de futur, va decidir llançar el Concurs d’Idees, ja l’any passat. Els projectes que es presentin no han d’estar forçosament relacionats amb les noves tecnologies, però sí que han d’estar inspirats en els negocis de la comunicació.
El termini per presentar les propostes que puguin optar al premi es tancarà el 31 d’octubre d’aquest any 2013 i el veredicte es farà públic al desembre.