QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El bus exprés de la Vall del Tenes guanya cinc expedicions diàries a partir de dijous

La millora de la línia del bus exprès de la Vall del Tenes està a punt. Dijous que ve entreran en funcionament els nous horaris de la línia que s’amplia amb cinc noves expedicions diàries i s’integra a la xarxa Exprés.cat amb una imatge diferenciada de la resta de vehicles.

El 9 Nou
07/09/2013

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat aquest dissabte al migdia a Bigues i Riells els canvis a la línia de bus exprés de la Vall del Tenes que passa a ser la nova línia e7 de la xarxa exprés.cat.. Aquesta línia comunica Barcelona amb els municipis de la Vall del Tenes amb velocitat comercial alta i amb serveis d’altes prestacions.

La nova línia e7 comença a funcionar aquest dijous coincidint amb l’inici del curs escolar. A partir del treball conjunt del Departament de Territori i Sostenibilitat, la Mancomunitat Intermunicipal de la Vall del Tenes i l’empresa Sagalés, operador de la línia, s’ha buscat millorar les comunicacions en transport públic d’aquest àmbit amb la capital. La Generalitat fa una aportació de 227.000 euros anuals per cobrir el dèficit d’explotació de la línia

CINC NOVES EXPEDICIONS

La línia exprés oferirà en total 25 expedicions diàries, 12 en sentit la Vall del Tenes, i 13 en sentit Barcelona. Són cinc expedicions més de les que hi havia fins ara. Connectarà l’avinguda Meridiana de Barcelona (i l’estació de Sagrera de metro i rodalia i l’estació de bus de Fabra i Puig) amb els municipis de Parets, Lliçà de Vall, Lliçà d’Amunt, Santa Eulàlia i Bigues i Riells, entre les 6.15h i les 21.10 h, amb 12 parades en total. La línia redueix el nombre de parades de cada poble per aconseguir guanyar velocitat comercial i ser competitiva amb el vehicle privat.

Amb aquest objectiu, s’han fet canvis en els semàfors que estan equips amb un sistema que permet als conductors dels autobusos fer-los posar en verd i, per tant, reduir al màxim el nombre d’aturades guanyant velocitat comercial.

A banda, els ajuntaments i la Diputació de Barcelona han anat realitzant obres de millora d’accessibilitat en vuit parades del servei i en una segona fase està previst la millora de quatre parades més.

SISENA EXPERIÈNCIA D’EXPRÉS.CAT

Amb aquest canvi, la línia de la Vall del Tenes es converteix amb la sisena línia d’aquestes característiques que s’implanta arreu de Catalunya, després de les d’Igualada, Terrassa, Sabadell, Ripollet i Cerdanyola-UAB, que es van començar a implantar la passada tardor. Segons han explicat fonts de Territori i Sostenibilitat, són les sis primeres línies, de les 40 previstes, de la xarxa exprés.cat, que la Generalitat està implementant de manera progressiva arreu del territori.

La imatge de marca és un dels elements característics. La nova línia és fàcilment identificable per als usuaris perquè incorpora la imatge corporativa de la xarxa exprés.cat, tant als vehicles i a les parades, com en tots els materials de difusió.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 490 persones.