El comitè de l’Hospital de Sant Celoni demana explicacions per una multa d’Inspecció de Treball

El comitè d’empresa de l’Hospital de Sant Celoni mantindrà reunions amb la direcció i el patronat del centre arran de l’acta d’Inspecció de Treball per infraccions en la contractació de personal. L’acta obliga el centre a afrontar pagaments de gairebé 600.000 euros.

Els representants laborals de l’Hospital de Sant Celoni demanen a la direcció i al patronat del centre explicacions sobre l’actuació d’Inspecció de Treball que ha derivat en una acta que obligaria el centre a desemborsar 596.000 euros a la Seguretat Social. El comitè d’empresa es pronunciarà un cop hagi mantingut aquestes reunions, la primera de les quals està prevista per a la setmana vinent.

L’acta de la inspecció resol que alguns contractes mercantils que el centre tenia amb alguns professionals amagaven una relació laboral directa i hauria hagut de comportar el pagament de quotes empresarials a la Seguretat Social. La suma d’aquestes cotitzacions des de cinc anys enrere, els recàrrecs de demora i la multa resultant per aquesta pràctica suma els 600.000 euros recollits en l’acta, tot i que encara s’està pendent de la quantia definitiva que s’haurà de pagar i del terminin en què es cobriran aquests fonts.

El comitè recorda que alguns dels compromisos de condicions laborals del centre estan vinculats al resultat econòmic anual que s’obtingui, i que un pagament d’aquesta quantia podria afectar els superàvits, ja escassos, que té l’Hospital. El director gerent, Rafael Gotsens, ja ha apuntat que l’import que es deriva de l’acta no afectarà els compromisos adquirits amb el personal.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 867 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't