El Consell Comarcal del Vallès Oriental ha signat un conveni amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Consell Comarcal del Vallès Occidental i els ajuntaments de Mollet i Sant Cugat per tal de crear una càtedra en Emprenedoria i Innovació Social adscrita al Centre d’Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social de la Universitat.
Aquesta càtedra també ha rebut suport de la Diputació de Barcelona i s’inscriu en el projecte EINES (espai innova en emprenedoria social) que dona suport a l’emprenedoria i innovació social i del qual en són partíceps tant la Universitat com el seu entorn social, administratiu i productiu.
L’acord l’han signat aquest divendres el rector de la UAB, Javier Lafuente; el president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, Francesc Colomé; l’alcalde de Mollet, Josep Monràs; l’alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla i el president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Ignasi Giménez.
L’acte s’ha fet a la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB i també hi ha assistit la diputada Eva Menor, de la Diputació de Barcelona.
Amb aquest conveni, les institucions es comprometen a desenvolupar un programa d’activitats que inclourà el lliurament dels premis Eines als millors projectes d’emprenedoria i innovació social en quatre categories: àmbit general, àmbit vallesà, àmbit local/comarcal i àmbit universitari.
El lliurament de la primera edició dels premis es farà a Sant Cugat la propera tardor i la segona es lliurarà, l’any vinent, a Mollet.
També s’ha acordat la creació d’un anuari d’emprenedoria i innovació social que vol ser una referència en el sector de l’economia social i solidària i en general, de l’emprenedoria i la transformació social, amb indicadors estadístics representatius, reportatges, anàlisis de projectes emprenedors i entrevistes a emprenedors i emprenedores socials i responsables de projectes socials.
El conveni també preveu la participació dels ajuntaments i consells comarcals en el futur Màster en Emprenedoria i Innovació Social, impartint seminaris i donant suport al vessant més pràctic de la titulació.
“La implantació d’aquest pla d’estudis és el present i el futur i era absolutament necessari perquè hi ha moltes entitats, fundacions i privats que estan treballant en aquest camp i és bo donar-los visibilitat i acompanyar-los i si la UAB els dona unes pautes a seguir i es creen uns premis que tinguin renom, això ha de funcionar”, ha dit Francesc Colomé.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't