El Consorci Besòs Tordera estima que cal una inversió propera a 7 milions d’euros per culminar el 6% de la xarxa de camins fluvials que queda per fer i que es va començar a crear l’any 2005. Fa un parell d’any, el CBT va fer una revisió del pla de recuperació de camins fluvials –el 94% dels previstos ja estan fets– tenint en compte l’aposta d’aquests darrers anys per una mobilitat sostenible i nous usos lligats a una mobilitat més quotidiana –es va posar sobre la taula la necessitat de preveu enllaços amb el transport públic– o amb oportunitats de desenvolupament turístic amb rutes de llarg recorregut, com és l’Eurovelo 8 o ruta Mediterrània.
Fonts del Consorci Besòs Tordera admeten que “aquest 6% que resta és la part més complicada i costosa, tant a nivell legal, com tècnic i econòmic”. “Ultrapassa les capacitats tant tècniques com financeres dels Ajuntaments i s’han d’abordar des de una perspectiva supramunicipal i amb el suport de la Generalitat, Diputació…” De fet, s’està treballant per aconseguir recursos. “La tendència per part de les administracions en general és la d’impulsar aquest tipus de vies com a eixos de comunicació. L’exemple més clar és el de les Vies Blaves del Llobregat”, posen d’exemple.
Una de les vies també passa pels fons europeus Next Generation. A través del programa que hi presentarà el CBT –Viu el Besòs!– es preveu un eix de treball en aquest sentit amb accions com la integració del camí fluvial Besòs-Mogent-Tordera a la ruta cicloturista d’EuroVelo 8 i aconseguir la connexió amb camins fluvials i interconnectar amb els camins senders de gran recorregut (GR), petit recorregut (PR) o locals.
Itinerari ciclista a Figaró
La Diputació ha lliurat a l’Ajuntament de Figaró un projecte de millora de l’itinerari per a vianants i bicicletes que connecta l’extrem sud del nucli urbà amb la zona de les piscines municipals i el polígon La Rompuda. La proposta dissenya un espai segregat de com a mínim 1,80 metres d’amplada per a ús compartit de vianants i bicicletes.
Es plantegen dos tipus de paviment possible: panot o formigó. També la substitució dels actuals fanals amb làmpades de vapor de sodi per unes de LED. El pla també preveu una tanca per separar l’espai de circulació de vehicles de la zona de pas de vianants i ciclistes. La inversió prevista per a l’obra seria de 234.000 euros.
L’actuació en aquest tram milloraria la connexió amb els trams de camins fluvial de Figaró a la Garriga –surt de les piscines– i de Figaró cap a Tagamanent. Precisament, la connexió entre Aiguafreda i Tagamanent, orogràficament molt complexa per la proximitat del Congost i la C-17, és un dels trams pendents.
{{ comment.text }}