Amb tot, considera que són aportacions “a recollir i estudiar” en un futur. Camps lamenta que “les primeres propostes arribin quan el projecte està pràcticament tancat”. “Vam començar a parlar de la reforma del carrer Girona el març de 2011 i el gener d’aquest any ens vam reunir amb CiU”, explica el regidor.
El grup de CiU, que en els propers dies es reunirà amb Camps, ha concretat la seva proposta per construir dues rotondes a l’eix que formen l’avinguda Sant Esteve, l’avinguda del Parc i el carrer Girona. La federació nacionalista manté la petició històrica d’una rotonda a la cruïlla amb Francesc Ribas –la pujada de l’Hospital– i afegeix un segon giratori a la cruïlla amb Josep Umbert. CiU entén les rotondes com un element que ajudi a pacificar el trànsit per accedir al tram central del carrer Girona, que passarà a tenir un sol carril per sentit de circulació després de la reforma que l’Ajuntament té projectada. Per CiU, les rotondes també permetrien suprimir dos punts negres de la ciutat, on hi ha hagut diversos accidents mortals. La rotonda de Josep Umbert, a més, pacificaria l’entorn de l’avinguda del Parc facilitant la connexió per a vianants entre la plaça Barangé i el parc Torras Villà.
Fa un parell de setmanes, CiU ja va posar sobre la taula la construcció de les rotondes tot i situar la de l’extrem sud a la cruïlla amb el carrer Agustí Vinyamata. Aquí, però, l’encaix és més difícil perquè hi ha els accessos a l’aparcament soterrat. També podria condicionar les activitats que es fan en aquest espai per la festa major.
Per tot plegat, la proposta es concreta amb una segona rotonda a la cruïlla de Josep Umbert. “És, a més, una via que connecta amb la carretera de la Roca i la ronda de Granollers”, diu Enric Tarradelles, enginyer tècnic d’obres públiques i membre del comitè executiu de CDC.
El regidor Camps alerta d’alguns aspectes que poden dificultar l’encaix de les rotondes. En el cas de la cruïlla amb Josep Umbert, assegura que cal tenir present l’elevat pas de vianants que travessen en aquest punt que podria implicar la instal·lació de semàfors per travessar. “Caldria veure com afecta el trànsit rodat”, diu. En el cas de la rotonda de Francesc Ribas, assegura que la configuració del carrer en dificulta la construcció. Per encabir-la, caldria desplaçar la rotonda uns metres en direcció a les Franqueses, fora de l’eix del carrer Francesc Ribas. Això podria generar als conductors que entren a Granollers una sensació de línia recta perquè la rotonda quedaria poc visible.
Per Camps, caldrà analitzar com queda el trànsit en aquest entorn amb les obres dels nous accessos de l’Hospital. Una alternativa per salvar aquest problema passaria per reduir els carrils de Francesc Ribas dels tres actuals a dos. Això permetria desviar l’eix del vial i, per tant, donar visibilitat a la rotonda per als conductors que entren a Granollers. Sobre la proposta de supressió dels girs a l’esquerra, Camps sosté que no es pot restringir el gir a l’esquerra en alguns punts com els carrers Minetes o Torras i Bages, ja que provocaria “seriosos problemes” a la mobilitat.