Això vol dir que, com va passar amb el traçat del quart cinturó, cal reiniciar de nou tota la tramitació del projecte. Ho van explicar divendres passat els alcaldes de la Llagosta, Alberto López, i Santa Perpètua de Mogoda (el Vallès Occidental), Isabel García, durant una roda de premsa en què van anunciar que presentaran al·legacions al nou estudi informatiu per aconseguir que la via es desviï al seu pas entre el nucli de la Llagosta i el barri de la Florida de Santa Perpètua. Consideren que l’alternativa és més econòmica que soterrar la via en aquest tram.
Segons va explicar un assessor jurídic dels dos municipis, el Ministeri de Foment va redactar l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental l’any 2008 i el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient tenia de temps fins al febrer de l’any 2013 per aprovar la declaració d’impacte ambiental per després fer el projecte executiu. Els dos ajuntaments van presentar al·legacions el novembre del 2012 per demanar la desviació de la via, però el govern els va respondre que s’havia esgotat el termini per fer-ho. Al setembre d’aquest any, però, el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient ha declarat caducat l’estudi informatiu i, per tant, els ajuntaments tenen l’oportunitat de presentar les seves propostes.
Alberto López i Isabel Garcia –tots dos d’ICV-EUiA– i representants de la Plataforma d’Afectats per la R-3, van anunciar que aprofitaran la represa de la tramitació per demanar que la línia del Nord es desviï després de l’estació de Montcada-Ripollet i, en comptes de travessar pel mig del nucli de Montcada i el barri de la Florida de Santa Perpètua, vagi a enllaçar amb la línia R-8 –de Mollet a El Papiol– a l’alçada de la Granja Soldevila de Santa Perpètua on, de fet, ja hi ha les andanes fetes per a una futura estació que donaria servei als 90.000 habitants i unes 3.000 empreses que hi ha als municipis de l’àmbit de la Riera de Caldes i permetria la connexió directa amb la Universitat Autònoma.
López va dir que el desdoblament del traçat actual no és possible sense afectar les cases que hi ha a tocar de la via i l’escola Sagrada Família, situada a només vint metres del ferrocarril. En canvi, el desviament posaria fi a les molèsties que pateixen els veïns de les cases properes en forma de sorolls i vibracions quan passen els trens i, a més, evitaria el risc del pas a nivell entre els carrers Federico García Lorca i Florida.
El portaveu de la Plataforma d’Afectats per la R-3, Torcuato Motilla, lamentava divendres que el Ministeri de Foment “no ha mostrat fins ara cap sensibilitat” envers les demandes dels veïns.