El govern lamenta la lentitud en el desdoblament de la línia R3

Isidre Gavín admet que avança però “molt lent”

El 9 Nou
28/07/2020
Granollers

El govern ha tornat a lamentar el retard de l’Estat amb el desdoblament de la línia R3 que, tot just ara, executa treballs previs com la supressió de passos a nivell a Granollers i la Garriga i ha presentat les expropiacions lligades a la duplicació de la via i la catenària.

Per Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, la situació de l’R3 és “una de les grans vergonyes” i mostra la manca d’inversions de l’Estat i l’incompliment de les actuacions previstes al pla de Rodalies. Gavín ho va dir en un debat sobre les necessitats de mobilitat al territori organitzat dimecres per l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal.

“Els actuals gestors de l’Adif sembla que acceleren una mica i hi ha una certa millora, però tot va molt lent”, va admetre. Amb tot, “tardarem uns anys” a tenir la via desdoblada. “I és lamentable”, va afirmar.

En aquest sentit, Ricard Font, president de Ferrocarrils de la Generalitat, va posar la necessitat de crear una línia de bus exprés entre Vic i Barcelona com a mostra del mal servei de l’R3. “Hem posat molts busos exprés a la C-17 per la ineficiència de l’R3. No tindrien cap sentit si hi hagués un tren que funcionés”, va afegir Font que va recordar que Territori i Sostenibilitat va apostar l’any 2012 per crear línies de bus exprés “a corredors amb demanda que no estaven servits” pel tren com és el cas de la Vall del Tenes o Caldes.

Pla de mobilitat específic del Vallès

Segons Gavín, el govern català preveu implementar “de manera ràpida” les actuacions del Pla de Mobilitat Específic del Vallès (PMEV) que està en la fase final de la informació institucional, que acaba el 3 d’agost. A la tardor, s’analitzaran les al·legacions per arribar a final d’any amb el document “pràcticament aprovat”.

El PMEV vol potenciar el transport públic ferroviari i per carretera perquè guanyi quota d’ús respecte el vehicle privat en la relació entre el Vallès Oriental i l’Occidental. També preveu potenciar l’ús de la bicicleta. “Hi ha accions que no necessiten d’una gran preparació per poder-les posar en pràctica”.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't