El Govern sotmet a informació pública el Pla de Mobilitat del Vallès amb l’objectiu de fomentar el transport públic

El document proposa una setantena de mesures amb una inversió de 2.500 milions d’euros entre les diverses administracions fins a l’any 2026

El Govern de la Generalitat ha obert el procés d’exposició pública del Pla Específic de Mobilitat del Vallès que preveu una setantena d’accions al Vallès Oriental i l’Occidental encaminades a millorar la mobilitat entre les dues comarques i que busquen un impuls del transport públic en aquest territori. També dels desplaçaments a peu i en bicicleta.

El PEMV s’ha elaborat a través d’un procés que ha implicat, a més de la Generalitat, les administracions locals i comarcals de les dues comarques. També ens territorials i socials i la ciutadania a través d’un procés de participació.

El document preveu desenvolupar una setantena d’actuacions amb l’horitzó del 2026 i amb una inversió estimada de 2.500 milions d’euros entre les diverses administracions: Estat, Generalitat i administració local incloent la Diputació de Barcelona.

Un dels eixos de desenvolupament és el transport ferroviari. Es marquen diversos objectius com la formació del tram de la línia orbital entre Granollers i Sabadell, l’increment de freqüències de la línia R8 i l’ampliació fins a Sant Celoni, el desdoblament de la línia R3 o la construcció de noves estacions i aparcaments dissuasius.

En l’àmbit del transport per carretera, el document aposta per fer actuacions als corredors que no tenen servei ferroviari per millorar la competitivitat de l’autobús amb carrils bus o amb senyalitzacions que els donin prioritat a les cruïlles regulades per semàfors. També s’aposta per millorar l’oferta i generar serveis a demanda que connectin les zones menys poblades amb les estacions de tren més properes.

El pla també parla de carreteres. Ho fa per recollir la necessitat de fer millores de capacitat a la xarxa viària d’altes prestacions que inclou els principals eixos com la C-17, l’AP-7 o la C-35. També la millora de les connexions viàries transversal i mar-muntanya per resoldre els dèficits de continuïtat, traçat i configuració de la xarxa viària existent. A més, s’aposta per eliminar el trànsit de pas als nuclis urbans.

En la mobilitat a peu i en bicicleta, es proposen 120 quilòmetres de noves rutes pedalables que es desenvoluparan en funció de la demanda dels diversos corredors. També hi ha previstos una quinzena d’aparcaments segurs en estacions de tren.

El pla també té en compte la mobilitat generada pel moviment de mercaderies. En aquest cas, s’aposta per incrementar el transport ferroviari amb la creació de la terminal intermodal de la Llagosta. En els casos on serà necessari seguir fent servir les carreteres, es volen ambientalitzar les flotes de vehicles per reduir la contaminació que generen.

Finalment, el PEMV marca unes accions en matèria de gestió de la mobilitat: inclou la nova tarificació per l’ús de la xarxa viària d’alta capacitat després de la fi de les concessions dels peatges de l’AP-7, generar plans específics de mobilitat en els grans centres que en generen, introduir una nova regulació dels títols de transport i millorar la informació. També es volen potenciar els vehicles elèctrics i adoptar mesures per afavorir que hi hagi més persones que es desplacin en un mateix vehicle.

LA PREGUNTA

Qui quedarà en primera posició a les eleccions al Parlament?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't