QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El MAC es readapta per sumar-se als canvis del sector audiovisual

La 14a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya serà “un reflex del canvi accelerat del sector”, segons explica el seu director, Josep Maria Codina. El mateix lema, “Nous models per a nous contextos”, ho certifica.

El 9 Nou
20/05/2013

Per això, el format tindrà algunes variacions, sota el mateix objectiu de convertir-se en un punt de referència per al sector audiovisual de proximitat. Els canvis seran visibles: desapareixen els estands i es propicien més espais d’intercanvi entre els participants. Són, en paraules de Codina, “fórmules més adequades i més barates”.

El MAC es farà els dies 22 i 23 de maig a la nau de Dents de Serra de Roca Umbert. La primera jornada té un caire més formatiu, i té la denominació de Pre-MAC. El Mercat es reserva per la jornada de dijous, on hi haurà trobada i intercanvi entre professionals dels mitjans de comunicació de proximitat, amb contactes de temps limitat entre participants. Els estands tradicionals desapareixen, tot i que hi haurà espais per presentar productes i ofertes.

Amb aquests canvis, s’ha reduït el cost per participar al Mercat. De moment, les inscripcions, que superen lleugerament les registrades l’any passat, vénen a confirmar que els participants demanaven aquestes modificacions. Les empreses seleccionades també disposaran de fórmules de promoció prèvies i posteriors al Mercat. L’ajustament de preus de participació també es reflecteix en una evolució a la baixa del pressupost del Mercat, que passa a 192.000 euros, dels quals 67.000 provenen de l’Ajuntament de Granollers, 66.600 de la Diputació i 55.000 de la Generalitat. La resta prové dels recursos que genera el MAC.

En el MAC d’aquest any també es posa en marxa un Observatori, que recull dades d’interès per al sector i que donarà servei durant tot l’any. El concurs de guions d’aquest any, s’obre als projectes transmèdia (treballs fets per ser difosos per plataformes diverses). Un reflex més dels canvis que es produeixen al sector.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 492 persones.