“El MAC ara és més necessari que mai”. Són paraules de l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, identificant el Mercat Audiovisual de Catalunya com un punt de trobada en un àmbit molt canviant. “És un mercat de referència a nivell de país pel sector de la comunicació i la producció local de proximitat”. La 23a edició del MAC tindrà lloc el proper 1 de juny a Roca Umbert Fàbrica de les Arts, a Granollers, de forma totalment presencial i recuperant el seu lloc al calendari. Els continguts s’han presentat aquest dilluns al Centre Audiovisual de Roca Umbert. Marc Melillas, conseller delegat de la XAL, ha coincidit amb aquesta visió a l’afirmar que “el MAC és la trobada ineludible del sector de la comunicació local”, amb uns programes que durant 23 anys han interessat al sector, amb temes de reflexió que han de permetre “abordar o replantejar aquells reptes que tenim per uns mitjans en plena transformació”. Pel que fa a aspectes concrets que tindran reflex al programa, Melillas ha destacat el compliment per part de la XAL del compromís –anunciat l’any passat- de posar a disposició dels mitjans de comunicació local una OTT pròpia, “que serà una realitat a finals d’aquest any”. Aquesta activació es produeix en un context de transformació digital que afecta a tot l’espectre comunicatiu. “La TDT i l’FM comencen a tenir un deadline, i no ens podem quedar parats. Per tant, l’OTT és un element clau en l’aposta de la XAL”, ha advertit el conseller delegat. També ha intervingut a la roda de premsa el director de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Jordi del Río. Al programa del MAC la institució estarà representada per Oriol Duran, secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, que abordarà la Llei de Comunicació Audiovisual. Per Jordi del Río, “aquesta Llei era necessària, més enllà del soroll polític” i ha aprofitat per assenyalar que, per al Govern, “el MAC és una oportunitat de descentralitzar aquest sector”. Per la seva banda Josep Maria Martí, director de l’Observatori de la Ràdio (GRISS-UAB), ha presentat la segona edició de la Trobada del Podcàsting a Catalunya, amb un programa autònom que gira al voltant de la ràdio com a concepte genèric i aglutinador, ja que “contempla la ràdio hertziana convencional, els podcasts, la ràdio digital, la ràdio que escoltem als smart TV, etc. El món de l’àudio és el gran fenomen dels darrers temps, i crec que va ser un encert que el MAC decidís incorporar-lo l’any passat”. El creixement del consum d’àudio ha estat impulsat en gran manera per periodistes i influencers. El MAC en tindrà una mostra a través de tres professionals que han creat tendència en aquest darrer any: Jordi Évole, Javier Gallego i Pablo Iglesias. “Tindrem la sort de trobar al MAC el que probablement no es trobarà en un altre lloc: la coincidència d’aquestes tres persones en la jornada”. Els podcasts femenins, la monetització dels podcasts i l’estratègia de marca són altres aspectes que també articularan el programa de sessions. El director del Mercat Audiovisual de Catalunya, Josep Maria Codina, ha conduït l’acte, destacant el fet que la present edició serà “totalment presencial i sense límits d’aforament, com vam tenir l’any passat”. El programa consta de 34 sessions programades, amb més de 70 ponents, que es desplegaran per cinc espais simultanis, ocupant més de 3.000 m². A més, totes les sessions seran emeses per streaming, una circumstància que contribueix a augmentar-ne el seguiment de manera significativa. El director ha volgut remarcar l’esforç organitzatiu que representa Fira MAC, l’àmbit de fira empresarial, amb 11 espais expositius. Enguany s’ha tornat a obrir al mercat internacional, amb companyies dels Estats Units, França i Suècia. També ha recordat que el MAC tornarà a tenir com a cloenda la gala de lliurament dels Premis de Comunicació Local, per bé que enguany en exterior i amb un caràcter més festiu. Tot i que el període d’inscripció s’ha reduït amb relació a l’any anterior, la convocatòria ha crescut en nombre de candidatures presentades. L’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, ha tancat l’acte felicitant a tots qui fan possible aquesta nova edició del MAC i ha valorat el paper de les institucions que li donen suport i les entitats que hi col·laboren. Alhora, s’ha enorgullit pel fet que un esdeveniment com aquest “vertebra país, crea identitat i sosté el territori”. I, al final, ha afegit, “volem encara anar més enllà. El MAC ha de ser palanca i tractor entorn de la producció audiovisual”. |
El MAC torna de forma 100% presencial
Es farà l’1 de juny a Granollers amb 34 sessions amb més de 70 ponents, en cinc espais que funcionaran de forma simultània.
Notícies relacionades
{{ comment.text }}