El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana prepara un paquet d’inversions al tram de l’AP-7 al Vallès per millorar la fluïdesa del trànsit en aquesta carretera després de l’alliberament dels peatges del setembre de l’any passat.
Les ha presentat el secretari general d’infraestructures, Xavier Flores, aquest divendres al migdia en un acte a la seu Consell Comarcal del Vallès Occidental, on també s’ha presentat l’acord per donar continuïtat al quart cinturó entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental completant el tram entre Terrassa i Sabadell i connectant amb la carretera de Castellar.
La inversió a l’AP-7 serà de 78,1 milions amb diverses intervencions. Alguns ja tenen el projecte executiu en procés de redacció. En altres, es licitarà en breu la redacció de la planificació.
Al Vallès Oriental, hi ha dos projectes: l’ampliació de la calçada a tres carrils entre Montmeló i Mollet que inclou el tram del viaducte. El pressupost estimat és de 30 milions d’euros i la licitació de la redacció del projecte es farà aquest mateix any.
L’altre és la reformulació de l’enllaç entre la C-60 i l’AP-7, a la Roca. La redacció del projecte ja està licitada. La inversió prevista és de 8,8 milions. L’objectiu és millorar la funcionalitat de la connexió de les dues autopistes per reduir les cues.
Al Vallès Occidental, hi ha quatre intervencions més: la reordenació dels accessos i la millora de la connexió entre l’AP-7 i la B-30 en sentit Girona (22,3 milions), la connexió directa des de la C-58 cap a l’AP-7 en sentit Tarragona (8,2 milions), la millora del branc d’enllaç entre l’AP-7, la C-58 i la N-150 en sentit Tarragona; i la millora de la funcionalitat de l’enllaç del polígon Santiga per aconseguir que les cues que generen les rotondes no arribin al tronc principal de l’AP-7.
Les millores coincideixen amb la debat per la reducció de la velocitat màxima a l’AP-7 i el pla de xoc del Servei Català de Trànsit per mirar de reduir la sinistralitat.
{{ comment.text }}