QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Els Rossinyols: quatre dècades de caliu familiar a Granollers

L’escola bressol els Rossinyols, de Granollers, celebra enguany el seu 40è aniversari

El 9 Nou
07/08/2022
Granollers

Transparència, felicitat i entorn familiar són les paraules que millor defineixen l’escola bressol Els Rossinyols de Granollers, que enguany celebra el seu 40è aniversari. Va ser el 25 d’octubre de 1982 quan Assumpció Massó va fer realitat el seu somni d’obrir el centre situat al carrer de Marcelí Menéndez Pelayo, informa Carla Ramos.

Un projecte que durant quatre dècades ha acompanyat els més petits en la primera etapa de la seva vida. “Sempre m’han agradat els infants, i alguna cosa em deia que havia de muntar una escola bressol. Ha estat la meva realització com a professional”, afirma Massó.

Malgrat les dificultats que ha hagut d’afrontar al llarg de tots aquests anys, Els Rossinyols no ha alterat els seus valors ni la seva filosofia. “Sempre he entès l’escola com una prolongació de la la llar, on les famílies i els infants es poguessin sentir segurs. Que s’hi trobessin com a casa”, assenyala la fundadora del centre.

El seu fill i actual director, David Pedragosa, afegeix que “l’extensió de la llar es treballa durant el dia a dia. Tenim un contacte directe i quotidià amb les famílies i coneixem a tothom que ve al centre. Sempre rebem les persones amb un somriure i transparència, i el més important és que s’hi trobin com a casa, que sentin el caliu només d’entrar”.

Des que van obrir portes l’any 1982, la societat ha canviat molt, però la voluntat sempre ha estat donar suport a les famílies i garantir que els infants fossin feliços. Massó manifesta que “en aquella època els horaris no eren com els que hi ha ara, la gent treballava fins molt tard. Nosaltres obríem a les 6 del matí i no tancàvem fins a les 9 del vespre, per ajudar les famílies que tenien aquests horaris. Ara tot això ja queda molt lluny perquè obrim a les 2/4 de 8 del matí i tanquem a 2/ de 7 de la tarda, no té res a veure”.

Els Rossinyols van començar amb un equip format per tres persones. En anys posteriors va arribar a tenir fins a 14 professors –la plantilla s’ha adaptat sempre a les necessitats del centre–. Actualment, l’equip el formen 9 docents que atenen un total de 70 infants. Alguns dels actuals alumnes són fills de les primers generacions d’usuaris del centre. És el cas de Nora García, que aquest any deixarà l’escola bressol per passar a infantil.

La seva mare, Míriam Servós, va ser alumna d’Els Rossinyols l’any 1983 i afirma que quan va tenir els seus fills, no va dubtar en portar-los al centre. “No conec cap altra escola bressol de Granollers, perquè vaig venir aquí directament”, afirma Servós, que guarda molts bons records de la seva infància a Els Rossinyols. “Les professores celebren els èxits dels nens i nenes com si es tractés dels seus propis fills”, afegeix emocionada.

La celebració d’aquests 40 anys de trajectòria es farà el 5 de novembre al mateix centre. La direcció preveu fer una festa a la qual estaran convidats els alumnes i les seves famílies, i que a la vegada servirà com a punt de retrobament d’antics alumnes.

Arribat aquest punt, Pedragosa expressa el desig que una de les seves filles li agafi el relleu al davant del centre quan sigui el moment. Una manera de mantenir viu el negoci familiar, però sobretot de “continuar fent feliços els infants”, afirma.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 254 persones.