QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

ERC proposa ampliar la Querella Argentina per incloure un alcalde i dos regidors de Parets

Ara Parets ERC proposa ampliar la Querella Argentina per incloure l’exalcalde Amadeu Pagès i els exregidors Amadeu Ramon i Esteve Seguer.

El Grup Municipal d’Ara Parets ERC demanarà al Ple de l’Ajuntament que acordi l’ampliació de la querella presentada al Jujtat Central número 1 de Buenos Aires, a l’Argentina, per incloure l’exalcalde Amadeu Pagès i els exregidors republicans Amadeu Ramon i Esteve Seguer, tots ells represalitats pel granquisme.

La proposa arriba després que el ple celebrat el dia 26 de novembre de 2015 aprovés l’adhesió a la querella contra l’Estat espanyol per crims contra la humanitat per l’afusellament dels alcaldes de Parets, d’ERC, Antoni Arimon i Joan Brunat.

La decisió es va prendre amb els vots favorables d’Ara Parets ERC, Sumem Parets, NOPP i CDC i l’abstenció del PSC i Ciutadans i ara ha sorgit la possibilitat d’incorporar a la mateixa querella la resta de càrrecs electes paretans afusellats pel franquisme.

El text de la proposta demana que l’Ajuntament modifiqui el pressupost municipal del 2017 i consigni econòmicament una partida per assumir les despeses de defensa jurídica dels cinc càrrecs electes paretans i que s’envïi una còpia de l’acord al jutjat de Buenos Aires.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 246 persones.