Es dupliquen les reclamacions pel servei d’electricitat, aigua i gas

S’ha passat de 58 a 116 reclamacions

Durant el primer semestre d’aquest any, les reclamacions relacionades amb els serveis d’electricitat, aigua i gas s’han incrementat en un 120% respecte del mateix període de l’any anterior i han passat de 58 a 128, segons les dades de l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal del Vallès Oriental.

Els serveis energètics passen a ser el sector amb més reclamacions i se situen per davant de les telecomunicacions i internet, que es mantenen, però, com el segon sector amb més reclamacions, amb una caiguda del 50% ja que passen de 116 a 58.

L’estadística també detecta un augment de les reclamacions dels serveis financers, sobretot relacionats amb fraus i operacions no sol·licitades per la persona consumidora. Augmenten prop del 70%.

En el primer semestre, l’oficina ha gestionat 1.145 expedients, la qual cosa representa un augment respecte del mateix període de l’any anterior del 8%.

Del total d’expedients, 431 són reclamacions, que baixen un 4,6%. Les consultes arriben a les 204, amb un augment del 29%.

Dels expedients que arriben a la fase de mediació, se n’han resolt amb acord el 47%, amb una variació interanual del 66%.

L’Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental, amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona.

L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.

LA PREGUNTA

Creu que seran positius els aranzels anunciats per Donald Trump?

En aquesta enquesta han votat 80 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't