Durant el primer semestre d’aquest any, les reclamacions relacionades amb els serveis d’electricitat, aigua i gas s’han incrementat en un 120% respecte del mateix període de l’any anterior i han passat de 58 a 128, segons les dades de l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal del Vallès Oriental.
Els serveis energètics passen a ser el sector amb més reclamacions i se situen per davant de les telecomunicacions i internet, que es mantenen, però, com el segon sector amb més reclamacions, amb una caiguda del 50% ja que passen de 116 a 58.
L’estadística també detecta un augment de les reclamacions dels serveis financers, sobretot relacionats amb fraus i operacions no sol·licitades per la persona consumidora. Augmenten prop del 70%.
En el primer semestre, l’oficina ha gestionat 1.145 expedients, la qual cosa representa un augment respecte del mateix període de l’any anterior del 8%.
Del total d’expedients, 431 són reclamacions, que baixen un 4,6%. Les consultes arriben a les 204, amb un augment del 29%.
Dels expedients que arriben a la fase de mediació, se n’han resolt amb acord el 47%, amb una variació interanual del 66%.
L’Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental, amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona.
L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.
{{ comment.text }}