Es dupliquen les reclamacions pel servei d’electricitat, aigua i gas

S’ha passat de 58 a 116 reclamacions

Durant el primer semestre d’aquest any, les reclamacions relacionades amb els serveis d’electricitat, aigua i gas s’han incrementat en un 120% respecte del mateix període de l’any anterior i han passat de 58 a 128, segons les dades de l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal del Vallès Oriental.

Els serveis energètics passen a ser el sector amb més reclamacions i se situen per davant de les telecomunicacions i internet, que es mantenen, però, com el segon sector amb més reclamacions, amb una caiguda del 50% ja que passen de 116 a 58.

L’estadística també detecta un augment de les reclamacions dels serveis financers, sobretot relacionats amb fraus i operacions no sol·licitades per la persona consumidora. Augmenten prop del 70%.

En el primer semestre, l’oficina ha gestionat 1.145 expedients, la qual cosa representa un augment respecte del mateix període de l’any anterior del 8%.

Del total d’expedients, 431 són reclamacions, que baixen un 4,6%. Les consultes arriben a les 204, amb un augment del 29%.

Dels expedients que arriben a la fase de mediació, se n’han resolt amb acord el 47%, amb una variació interanual del 66%.

L’Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental, amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona.

L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 294 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't