Els governs de la Generalitat i de l’Estat van signar aquest dimecres un protocol de col·laboració que proposa l’elaboració dels estudis necessaris per a la planificació i gestió de les terminals ferroviàries de l’àrea de Barcelona que inclouen la nova estació de mercaderies del nus ferroviari de la Llagosta.
Aquesta nova terminal s’ha de construir a les instal·lacions actuals que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) té en aquest municipi. És l’espai que actualment es dedica al transport de vehicles en tren. La nova terminal de la Llagosta ha de permetre el trasllat de l’actual estació de mercaderies que hi ha a Granollers, al costat mateix de l’estació de Granollers-Centre.
Amb aquest conveni, l’Estat i la Generalitat també treballaran en el model de gestió d’aquesta nova terminal amb la participació del Port de Barcelona.
En l’acte de signatura, hi van participar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luís Ábalos. “Estem parlant del corredor del Mediterrani, que no és un capritx, sinó una exigència bàsica de competitivitat de l’economia catalana i de tot el llevant de la península Ibèrica”, va dir Calvet, que va lamentar que “el pes crític” d’aquest corredor “no s’ha entès o no s’ha volgut entendre durant molts anys”.
{{ comment.text }}