Pares, mares i professionals de l’àmbit escolar van aprofundir dijous a la tarda a Caldes sobre les formes d’actuar des de l’àmbit escolar quan es detecta una situació d’assetjament escolar.
La sessió va començar amb una breu representació teatral de Forn de teatre Pa’tothom en la qual es van posar sobre la taula els diferents escenaris i rols que intervenen en una situació d’assetjament: l’escola, la llar, l’assetjat, l’assetjador, la família, els professionals docents…
El guió de la breu obra va servir als assistents, amb la dinamització de Montserrat Forcadas, per reflexionar i reunir algunes eines que serveixen per detectar, entendre i actuar davant una situació d’assetjament.
Entre altres idees claus, els integrants de Forn de teatre van explicar que perquè hi hagi assetjament aquest ha de ser continuat en el temps, ha de partir d’una situació de poder d’algú sobre algú altre i hi ha d’haver voluntat de ferir.
També va recordar a les famílies que en cas de sospitar d’un cas assetjament el primer pas ha de ser parlar amb l’escola. El segon pas, si la resposta de l’escola no és satisfactòria, ha de ser recórrer al Departament d’Ensenyament o al Síndic de Greuges, i també al Ministeri Fiscal si l’assetjament ha anat acompanyat de cassos greus de violència.
Durant la xerrada es van difondre també telèfons i webs d’interès, com ara el telèfon Infància Respon 116 111 / 900 300 377, el telèfon contra l’assetjament escolar 900 018 018 o el web www.gencat.cat (Família i escola).
{{ comment.text }}