Un grup de famílies de Granollers ha engegat, per segon any consecutiu, una campanya per fomentar la preinscripció d’infants a l’escola Ponent, una de les que concentra l’índex d’immigració més alt de la ciutat. La campanya vol augmentar el nombre d’infants inscrits que visquin al seu entorn per tal de fomentar la diversitat a les aules i, a la vegada, desfer estereotips i prejudicis.
“Volem posar de manifest els beneficis de la diversitat cultural a l’hora d’aprendre valors com la convivència”, apunta Mariona Arolas, representant d’aquest col·lectiu que enguany s’ha constituït com una comissió integrada a l’AMPA de la pròpia escola. “La immigració no ens hauria de fer por, al contrari, l’hem d’entendre com una riquesa per a la nostra societat”.
La campanya de l’any passat va aconseguir que quatre famílies de l’entorn de Ponent decidissin triar aquesta escola com a primera opció a l’hora de fer les preinscripcions. Vuit més la van triar en segona posició. “Són xifres petites a simple vista, però per nosaltres signifiquen molt perquè suposen l’inici d’un canvi de tendència”, explica Arolas.
“Ens plantegem la campanya en termes més qualitatius que quantitatius”, afegeix. “I en aquest sentit estem molt satisfets perquè tots els pares que es van decidir a portar els fills a Ponent estan molt contents amb l’experiència, i els propis infants també estan encantats. Al capdavall, a les aules no hi ha cap problema perquè els nens són nens, vinguin d’on vinguin. Per tant, els únics problemes que poden sorgir són els que generem els propis adults amb pors i prejudicis”.
17De cara a la campanya d’enguany, el grup es proposa consolidar el que es va assolir el curs passat. “Volem donar continuïtat a tot el que vam aconseguir l’any passat, que tot aquell esforç no es quedi en un punt mort ni acabi essent flor d’un estiu, sinó que esdevingui el principi d’un canvi”. I es planteja anar més enllà de l’escola Ponent. “Les aules han de reflectir la realitat social, i si una ciutat té un percentatge determinat d’immigració aquest també s’ha de veure reflectit de forma proporcionada a cada escola”, conclou Arolas.
{{ comment.text }}