FEMVallès s’ha dirigit a la Sindicatura de Comptes de Catalunya per denunciar el dèficit inversor en les actuacions de l‘Autoritat del Transport Metropolità a la segona corona -i per tant, a tot l’àmbit del Vallès- respecte la primera. Segons les dades que exposen en un informe, la inversió en mobilitat que rep un veí de Barcelona és nou vegades més gran que la que rep una persona que visqui al Vallès.
Per això, FEMVallès qüestiona l’estratègia de l’ATM de “créixer endins quan la demanda es troba a fora com demostren les dades en les extensions de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat”.
A més, denuncien que aquesta situació s’agreuja perquè les inversions previstes aposten per duplicar infraestructures en l’àmbit de la primera corona metropolitana mentre no es preveuen inversions a la segona. Ho exemplifiquen amb l’ampliació del metro entre Cornellà i Sant Feliu de Llogregat -ja enllaçades amb rodalies- o les noves línies de tramvies previstes entre Sant Feliu i Molins de Rei o entre Badalona i Sant Adrià del Besòs, que doblaran línies de rodalies.
FEMVallès va presentar un escrit el dia 19 de gener a la Sindicatura de Comptes amb un informe on es denuncia aquesta situació de desequilibri en les inversions. El 26 de febrer van rebre resposta de la sindicatura recordant que l’ATM ha estat objecte de diverses fiscalitzacions i que es tindrà en compte la documentació aportada de cara al futur.
{{ comment.text }}