Cinc noms rellevants del món social, econòmic i cultural de Granollers plantejaran propostes reforçar la promoció econòmica i comercial del centre històric de la ciutat. L’Ajuntament ha presentat aquest dimarts aquest nou grup assessor que formen Ramon Daví, que en serà el coordinador, Teresa Llobet, Fina Jerez, Amadeu Barbany i Víctor Font. Ha estat després de la primera reunió de la taula. En un termini d’entre nou mesos i un any s’espera que el grup tingui un conjunt de propostes sobre el paper que haurà de jugar el centre en la projecció de Granollers.
La creació d’aquest grup de treball és la continuació de la Taula de Comerç que el govern i el grup de Junts van acordar impulsar el mes de març. La conclusió és que el comerç té un paper fonamental en la promoció de la ciutat, però que hi ha altres aspectes que també hi han de contribuir. Per això, els membres del grup assessor plantejaran propostes sobre millores de l’entorn urbà, l’ocupació dels locals, la diversificació de l’oferta o l’activitat cultural i d’oci al centre urbà.
L’alcaldessa, Alba Barnusell, assenyala que la realitat de Granollers difereix poc de la que estan tenint altres ciutats mitjanes del país. Existeix, per exemple, una preocupació similar pel que fa a la progressiva substitució dels comerços tradicionals per d’altres de cadenes. De fet, les xifres indiquen que Granollers parteix en situació d’avantatge. Un 87,7% dels establiments té activitat i això significa que està 3,5% punts per sobre de’altres ciutats mitjanes.
Continuïtat a un procés llarg
Ramon Daví explica que els contactes amb el govern municipal venen de lluny. De fet, de la preocupació generada pel tancament de comerços en el període de pandèmia. Llavors ja s’havien posat sobre la taula algunes possibles propostes. Ara, s’enriquiran amb les que aportin altres membres del grup assessor. Posteriorment, arribaran a altres fòrums ciutadans i als grups municipals. Serà així com s’acabarà de donar forma als treballs d’aquest grup.
Tot i que no avança possibles problemes, Daví assenyala que es pot parlar d’un centre “més endreçat, més viu i amb més implicació cultural”. I, sobretot, amb més “dinamització en comunicació i màrqueting”, apunta. El coordinador del grup assessor fa, però, “una crida a l’autoestima”. “Ens hem de dir el que no fem bé, però ser conscients que fem bé moltes coses”.