És un dels punts de la nova ordenança que pretén regular aquest tipus d’establiments, que serà debatuda en el ple municipal d’aquest dimarts.
L’ordenança preveu que aquesta mena de clubs es regulin sota els mateixos paràmetres urbanístics i ambientals que els espais d’ús recreatiu associatiu. Marca una distància mínima de 500 metres entre locals del mateix tipus i de 150 amb locals dedicats a espectacles públics i activitats recreatives.
El govern municipal de Granollers (PSC) ha impulsat la nova ordenança per posar ordre en una activitat que fins ara no estava regulada i després que, darrerament, s’hagin presentat quatre peticions de llicències per obrir locals que se sumarien als dos que ja funcionen a la ciutat, un dels quals al barri de Tres Torres. Les tramitacions de noves obertures s’han presentat per locals a la zona sud de la ciutat. Fonts municipals indiquen que hi ha hagut algunes queixes de veïns dels edificis on tenen la seu aquests clubs per les olors, l’aglomeració de persones o la presumpta venda il·legal de substàncies.
L’ordenança també vol assegurar que els locals compleixen les condicions mínimes necessàries per evitar qualsevol tipus de molèsties als veïns, que no suposin risc per a la seguretat, la salubritat i la higiene de les persones usuàries i que l’activitat la gestionin associacions d’usuaris degudament inscrites en els registres públics. Així, segons l’ordenança, els locals hauran de disposar d’un sistema de ventilació forçada i condicions d’estanqueïtat necessàries per garantir que no es produirà transmissió d’olors a la resta de l’edifici ni als edificis veïns. També caldrà disposar d’aïllament acústic.
Altres condicions que estableix la nova normativa són que no es permetrà l’ocupació de l’espai públic adjacent amb cadires, taules o tendals, que els responsables hauran de mantenir net l’exterior del local, que no es permetrà l’entrada de menors ni el conreu de cànnabis, que l’aforament no superarà les cent persones i que l’horari de funcionament serà de 8 hores al dia incloses entre les 9 del matí i les 10 del vespre.
L’associació responsable haurà d’oferir serveis d’informació i assessorament professionalitzats en reducció de riscos i danys adreçats als socis, així com detecció precoç, seguiment i derivació de consums problemàtics de cànnabis. La dispensació de substàncies es limitarà als socis del mateix club i a 20 grams de marihuana o 5 grams d’haixix per dia.
Els locals que ja estiguin en funcionament tindran un termini de sis mesos des de l’entrada en vigor de l’ordenança per a la seva adaptació a les condicions que s’hi estableixen.