El títol escollit, De Catalunya a Silicon Valley, deixa clar que la presentació del treball d’aquests catalans serà l’eix d’aquesta sisena edició.
“Som com l’Argentina o el Brasil en futbol; tenim un planter de professionals molt ben formats, que han d’anar a l’estranger per dirigir projectes”, explica el director de Tirabol Produccions, l’empresa externa encarregada de l’organització de les jornades. Aquest planter de personal qualificat desenvolupa ara la seva feina en empreses com Spotify, Twitter, Linkedin, Netflix o Monster, i seran treballadors d’aquestes empreses els que exposaran en primera persona l’experiència d’haver-se format a Catalunya i haver de treballar a l’estranger. “Alguna cosa hem fet bé per tenir personal qualificat, però també hi ha motius pels quals han de treballar fora, i no sempre a Europa”, afegeix Camp. “Els joves catalans estan dirigint projectes a l’estranger i no només servint cafès”, conclou.
La Catosfera, que amb les sis edicions que acumula s’ha convertit en un punt de trobada de referència per al sector de les tecnologies de la informació, també tindrà espai per a altres reflexions. La jornada inaugural, per exemple, està dedicada als models de finançament dels mitjans de comunicació, especialment els de la xarxa, amb una ponència amb Marc Cortès, professor de Màrqueting electrònic a Esade i director general de Roca Salvatella, i el periodista Jaume Barberà, moderada pel cap de continguts digitals d’El Periódico de Catalunya, Saül Gordillo.
Complementaran les jornades un seguit d’actes formatius vinculats a internet, durant la setmana posterior a la Catosfera. La voluntat d’aquestes sessions és oferir, a través de sessions gratuïtes, una visió sobre possibles sortides laborals vinculades a internet. Una altra activitat vinculada a la Castosfera serà dissabte 28 a la tarda, amb una tribuna destinada a iniciatives d’internet catalanes, com una revista per a iPad o el projecte de Viquipèdia catalana.
La Catosfera ha estat des de la primera edició, l’any 2008, un aparador de l’evolució que ha seguit la xarxa. En aquella primera edició la temàtica escollida va ser la dels blocs, en un moment que aquesta modalitat de comunicació començava l’eclosió. Quan, el 2011, es va externalitzar l’organització, es va optar per una especialització temàtica que també ha demostrat que la Catosfera recull el pols del sector. Llavors, el protagonista era Twitter, una xarxa social que començava a fer els passos per convertir-se en el fenomen actual. L’any passat es va escollir tractar internet com una eina per sortir de la crisi.