La Garriga fa un nou pas per posar ordre urbanístic a la urbanització dels Tremolencs, construïda als anys seixanta amb mancances notables d’urbanisme i serveis i, a hores d’ara, encara no recepcionada pel municipi.
Per fer viable la reforma que els veïns hauran d’afrontar per restituir serveis i arreglar els carrers d’Els Tremolencs, el darrer ple de l’Ajuntament va aprovar una modificació puntual del Pla General d’Ordenació (PGO) d’aquesta zona de la banda nord-oest del municipi. Mentre dura tot aquest procés, se suspenen durant dos anys totes les llicències urbanístiques.
Una de les irregularitats detectades a la zona era que l’equipament privat existent –el col·legi SEK– no tenia fixada l’edificabilitat en el pla general urbanístic vigent. Ara, amb aquesta modificació puntual es marcarà el sostre edificable i es regularitzarà la construcció. D’altra banda, la modificació que ara començarà convertirà les parcel·les i la qualificació de les illes de cases, que passaran dels 800 metres actuals a 400 metres quadrats. D’aquesta manera, a l’hora de fer la reparcel·lació per repartir-se els costos, hi haurà més unitats. Ara mateix, als Tremolencs hi ha uns 180 propietaris i hi viuen de forma fixa 115 famílies amb un total d’unes tres-centes persones.
També és previst ampliar la zona verda pública de la urbanització, així com el sistema d’equipaments comunitaris públics.
Una vegada marcat tot el procés de la modificació puntual del pla urbanístic de la zona, s’haurà de fer el projecte d’urbanització que els veïns hauran d’afrontar si, finalment, volen regularitzar la situació, ara precària, de la urbanització.