La conselleria que dirigeix Santi Vila està decidida a propiciar la tramitació urbanística de la zona propera al Circuit de Catalunya i dels terrenys de Can Pere Gil de la Llagosta per fer possible la implantació d’activitats vinculades amb l’automoció i la logística, respectivament.
El Departament de Territori està disposat a simplificar la tramitació urbanística, que considera massa rígida i en alguns casos obsoleta, en aquests dos àmbits vallesans. En el cas del Circuit, la voluntat del govern català ja era coneguda i, de fet, fa poques setmanes va comunicar als alcaldes i els propietaris i gestors del Circuit la disposició a reactivar el Pla Director Urbanístic.
És un pla complex, perquè abasta 400 hectàrees de diversos termes municipals (Montmeló, Granollers, Parets) amb eines urbanístiques diferents i que s’han de fer compatibles amb les necessitats del mateix Circuit. L’elaboració del pla director és sobre la taula des de fa cinc anys. “Aquest és un espai que té vocació d’acollir activitats que vinculen el motor i l’esport”, explica l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral. “Un espai amb atracció per a aquest sector, però també per al lleure”, afegeix. Dins del mateix àmbit del motor, també s’hi planteja acollir activitats tecnològiques i formatives. El govern de la Generalitat assenyala per a aquesta zona el desenvolupament d’activitats vinculades al clúster d’automoció.
PLA ESTRATÈGIC PER A LA LLAGOSTA
La iniciativa del Departament de Territori i Sostenibilitat també recull la necessitat de propiciar eines urbanístiques per fer possible una àrea logística a la zona compresa entre la Llagosta, Santa Perpètua i Mollet. A la Llagosta hi ha projectada l’estació ferroviària de mercaderies (que combinaria l’ample europeu i el convencional). A prop hi ha els terrenys de Can Pere Gil, que l’Ajuntament considera vitals per al desenvolupament futur de l’activitat econòmica al municipi.
Amb un equipament de transport com l’estació, l’Ajuntament vol desenvolupar una àrea industrial i logística que topa amb la barrera urbanística de les reserves per a les vies del tren d’alta velocitat. Avançada la construcció de la línia, és un moment favorable per accelerar els canvis urbanístics.
La proximitat amb el Centre Integral de Mercaderies de Santa Perpètua reforça l’àrea logística a la zona. Els ajuntaments de l’àmbit de la Riera de Caldes tenen desenvolupats projectes de promoció econòmica relacionats amb la logística (amb el nom de Logis Riera) que es veurien reforçats amb les modificacions urbanístiques que hi ha pendents.