El projecte, que preveu la construcció de quatre carrils de circulació d’11 quilòmetres de longitud i que discorrerà per túnel el 30% del seu trajecte, té un cost estimat de 400 milions d’euros.
La Generalitat estima que el nou corredor serà utilitzat per 25.400 vehicles diaris, incrementant la fluïdesa del trànsit i disminuint el temps de trajecte entre les zones del Vallès, el Barcelonès i el Maresme.
A més, el conseller ha recalcat que el nou eix ajudarà a descongestionar els accessos a Barcelona, reduint fins a un 15% la circulació actual en el nus de la Trinitat.
També ha defensat que el projecte, que ha estat seleccionat d’entre cinc alternatives, no deixa cap element d’enllaç sense previsió, pel que “millorarà globalment la mobilitat privada i col•lectiva en el conjunt de l’àrea metropolitana, i facilitarà els intercanvis i el desenvolupament econòmic de la zona”.
El projecte es troba actualment en fase d’avaluació ambiental, i s’espera que abans de juny pugui sotmetre’s a informació pública per poder emprendre’s la licitació de les obres abans de 2012.
Nadal ha admès la possibilitat que es prevegi un peatge per finançar una part del cost total, encara que ha recalcat que “en tot cas no es pretén cobrir, mitjançant pagament per l’ús de l’eix, la totalitat de la inversió”.
Segons el conseller, l’eix de la Conreria potenciarà també el transport públic col•lectiu, amb la millora dels itineraris existents i la creació de noves línies d’autobús amb freqüències de pas i temps de desplaçament “competitius”.
La nova via proveirà els municipis de Badalona (el Barcelonès), Tiana (el Maresme), la Llagosta, Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles i Santa Perpètua de Mogoda, entre d’altres.
D’altra banda, Nadal ha informat que el túnel de la Conrería, de tres quilòmetres de longitud, permetrà travessar la serra Litoral amb el menor impacte ambiental possible.