L’Ajuntament de la Roca ha intervingut en 13 punts fora dels diferents nuclis urbans del municipi on s’ha detectat que es produeixen abocaments de residus de manera incontrolada. A la majoria de zones, s’hi han col·locat pedres de grans dimensions que delimiten l’amplada del camí allà on hi havia eixamplaments que facilitaven l’estacionament de cotxes i furgonetes i l’abocament de residus.
En tots els punts on s’ha actuat, s’ha retirat la brossa que hi havia. En algunes zones, a més, s’han fet plantacions d’herba o arbres com pollancres o alzines per dificultar-ho encara més. En una altra zona s’ha apostat per crear una petita muralla amb terra compactada de 50 metres de llarg per impedir l’estacionament de vehicles.
A banda, les intervencions busquen dificultar les concentracions de grups de persones –sovint joves per fer botellón– que feien trobades amb els seus vehicles en espais rurals on tenien lloc per aparcar. Són situacions que s’han donat més darrerament pel tancament dels locals d’oci nocturn per la pandèmia de la Covid-19.
“Hem arribat a tenir una patrulla de la Policia Local estàtica al costat de la deixalleria per evitar les concentracions de persones per fer botellón”, explica Jordi Bacardit, regidor de Medi Ambient i Pagesia. Les restriccions canviants, a més, han propiciat moviments en els horaris i aquestes situacions ja no es donen només de nit.
Fins ara, l’Ajuntament anava fent neteges d’aquests espais naturals. Ara, s’ha volgut fer una acció més definitiva i s’ha actuat en els 13 punts que generaven una major problemàtica. Entre aquests, la zona de la Miranda i del Bosc dels 40 Pins o un espai proper al riu Mogent, al límit amb Vilanova, on, a més de la neteja, s’hi han plantat arbres.
“Són llocs on la gent acostuma a passejar i que tenen un gran impacte”, admet Bacardit. Amb tot, “potser representen el 10% de tots els llocs on tenim problemes d’aquest tipus.” “Ens hem trobat que ho hem netejat una setmana i, el dilluns següent, haver-hi de tornar”, explica el regidor posant l’exemple de la zona de la Miranda. Aquí, s’ha delimitat el camí amb pedres “perquè els vehicles no en puguin sortir”. Fa un temps, ja es va fer una prova en alguna zona col·locant troncs i cadenes. “Vam veure que va funcionar força”. Ara, han optat per fer servir pedres, que “tenen menys impacte a l’entorn”.
{{ comment.text }}