El projecte actual no va tenir en compte un pas de vianants que connectés els dos costats de la carretera i la seva construcció es podria dur a terme en una segona fase. En una reunió mantinguda amb Territori uns mesos enrere, l’alcalde del municipi, Francesc Deulofeu, explica que “va ser el Departament qui es va oferir a fer el projecte del pas, ja que refer el projecte actual era un risc que podia aturar l’obra”.
Tot i que Deulofeu reconeix que la construcció que s’està duent a terme no resol totes les necessitats, “resol el risc d’accidentalitat a la cruïlla i per això ho vam tirar endavant, encara que sigui una millora parcial”. Durant els darrers dies l’equip de govern ha enviat una carta a Territori per recordar-los la necessitat d’aquest projecte. Tot i això, l’alcalde té la intenció de mantenir-hi una entrevista, però creu que caldrà esperar fins que hi hagi un nou govern a la Generalitat per negociar-hi en condicions.
Les obres de la rotonda han començat fa unes setmanes i la previsió és que s’allarguin fins al proper mes de juny. Tot i això, Deulofeu recorda que també hi ha la necessitat de connectar altres punts de la mateixa carretera.
PROTESTES VEÏNALS
L’associació de veïns de Can Coll, de Sant Celoni, ha engegat una recollida de firmes per reclamar el pas de vianants a la carretera C-35 a l’altura de la nova rotonda i connectar els dos costats de manera segura. Els veïns, que es queixen des de fa mesos, creuen que el moment de fer aquest pas és amb les obres actuals de la rotonda i no un cop acabades. “Diàriament hi creua molta gent i és perillós”, diu Isabel Moreno, membre de l’associació. El pas soterrat més proper queda a més d’un quilòmetre d’aquest encreuament i a més hi ha la riera Pertagàs entremig. Un cop tinguin totes les signatures necessàries, les enviaran a l’Ajuntament i a la Generalitat, i tot i això, no descarten més mobilitzacions com tallar la mateixa carretera, si és necessari. A l’altre costat de la C-35 hi ha diverses urbanitzacions, rutes guiades al Montnegre i una fàbrica.