La vulnerabilitat econòmica que li va provocar primer talls de subministrament elèctric i finalment la pèrdua de l’habitatge habitual, més la vulnerabilitat emocional d’aquelles persones que, per la seva edat i la seva situació de vergonya i desesperació, requereixen un tracte urgent i necessàriament delicat”.
L’APE explica que l’Antònia es va presentar a la seu de Barcelona el dia 28 d’octubre, però el seu cas arrenca el juliol de l’any 2014, quan Endesa li va tallar el subministrament per haver deixat de pagar dos rebuts. Segons l’APE, després del tall, va anar als Serveis Socials de l’Ajuntament de Parets, on se li va dir que tornés al cap de dos mesos. Mentrestant, va perdre la casa i gràcies al suport de la PAH va aconseguir un lloguer social amb CaixaBank. A causa de la seva situació va punxar la llum per poder tenir subministrament, tot i que de manera il·legal. Un any després, el dia 22 d’octubre d’aquest any, una inspecció d’Endesa va detectar la connexió il·legal i la va eliminar. Sempre segons la versió de l’APE, el dia 29 d’octubre, l’Antònia va anar sola als Serveis Socials de Parets, que li van dir que desconeixen els protocols de la Llei d’Emergència Habitacional i Pobresa Energètica i li van lliurar un document on s’indica que havia anat a tramitar un expedient de vulnerabilitat. El dia 11 de novembre l’Antònia va tornar a l’APE, que va engegar una campanya a les xarxes socials anomenada #LlumperAntonia. El dia 12 un membre de l’entitat l’acompanyava a Serveis Socials per reunir-se amb la regidora de Serveis Socials, Susana Villa. L’endemà va anar a l’oficina d’Endesa, que li reclamava 1.700 euros de deute, una xifra que va aconseguir reduir fins a 667, dels quals 350 els pagarà l’Ajuntament i la resta ella en cinc quotes de 63,42 euros. El dia 16 va presentar un butlletí d’un tècnic a l’assistenta social, que el va enviar a Endesa, i el dia 17, després de més d’un any d’haver-li tallat la llum, recupera el subministrament de manera legal.
Arran de la campanya a les xarxes, l’Ajuntament de Parets ha emès un comunicat aquesta setmana en què assegura que en cap moment s’ha deixat d’atendre cap persona que s’hagi adreçat al servei. També lamenta els atacs de què van ser objectes tant els Serveis Socials com l’alcalde, i assegura que van intervenir quan van conèixer el cas. “L’equip de Serveis Socials de Parets del Vallès va intervenir en el moment que va ser coneixedor de la situació, valorant, actuant i oferint els recursos necessaris per facilitar l’accés al subministrament elèctric”.