Lékué recupera producció local per atendre l’augment de demanda

La fabricació s’ha derivat a tercers però l’empresa també ha augmentat la dotació de persones a la Llagosta

El fabricant d’utensilis de cuina Lékué reprendrà la producció a Catalunya amb l’objectiu d’atendre el creixement de la demanda. La decisió es correspon amb el creixement de la demanda dels productes de la companyia, que ha portat a la necessitat d’incrementar la producció.

La decisió estratègica ha estat recuperar una part de la fabricació de proximitat amb els mercats, motiu pel qual ha traslladat producció a Barcelona, en col·laboració amb terceres empreses.

Aquesta mesura implica que un grup d’empreses tenen instal·lada maquinària per fabricar productes, i Lékué és l’encarregada de la logística. L’any 2015, l’empresa havia traslladat tota la producció que havia fet a la Llagosta, on conserva la seu central, a la Xina, però la decisió s’ha revertit, en part, per reaccionar amb més rapidesa a les necessitats locals en una mesura que, a més, està en consonància amb l’objectiu de reduir l’impacte ambiental de la seva activitat.

L’empresa ja ha instal·lat la maquinària a Barcelona amb la finalitat d’abastar principalment la demanda europea. Tot i que la producció es farà plantes de tercers, la seu de les oficines i de la logística de l’empresa veurà també incrementada la plantilla, segons ha informat l’empresa.

Lékué dissenya i fabrica utensilis de cuina, principalment de silicona platí –també té en el catàleg productes amb plàstic i ceràmica–, i ha estat un dels referents en la introducció de productes, amb una notable aposta pel disseny i la innovació. La forta expansió que va viure la primera meitat de la dècada passada s’havia vist frenada en la segona, fins al punt d’abandonar la producció a la Llagosta i centralitzar-la a la Xina, tot i que el disseny i la logística es van quedar a Catalunya.

En els últims anys, la demanda de productes torna a incrementar-se i, el 2020, tot i la pandèmia, la tendència s’ha mantingut. Segons dades de l’empresa, la facturació va arribar a 18 milions d’euros i el benefici net va ser d’1,3 milions, un resultat que dobla el que havia obtingut en l’exercici precedent.

Canvi d’hàbits i canal digital, factors clau

El creixement en facturació i beneficis prové de la consolidació del canal digital de vendes i del creixement de la demanda, donada la tendència de cuinar a casa, derivada en part del tancament durant mesos dels establiments de restauració.

L’interès de l’empresa és dedicar més recursos a la fabricació i distribució de productes a tot el món. Els articles de l’empresa arriben a una setantena de països. Bona part de la producció es mantindrà a la Xina, país en el qual Lékué té una fàbrica de propietat.

Amb aquesta fàbrica, l’empresa ha aconseguit ser més competitiva i conservar la posició de lideratge perquè disposa de més capacitat per fer lliuraments directes a la Xina mateix, al Japó o als Estats Units. Aquesta fàbrica també ha augmentat la capacitat.

LA PREGUNTA

Té previst anar de vacances aquest estiu?

En aquesta enquesta han votat 452 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't