Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Lékué recupera producció local per atendre l’augment de demanda

La fabricació s’ha derivat a tercers però l’empresa també ha augmentat la dotació de persones a la Llagosta

El fabricant d’utensilis de cuina Lékué reprendrà la producció a Catalunya amb l’objectiu d’atendre el creixement de la demanda. La decisió es correspon amb el creixement de la demanda dels productes de la companyia, que ha portat a la necessitat d’incrementar la producció.

La decisió estratègica ha estat recuperar una part de la fabricació de proximitat amb els mercats, motiu pel qual ha traslladat producció a Barcelona, en col·laboració amb terceres empreses.

Aquesta mesura implica que un grup d’empreses tenen instal·lada maquinària per fabricar productes, i Lékué és l’encarregada de la logística. L’any 2015, l’empresa havia traslladat tota la producció que havia fet a la Llagosta, on conserva la seu central, a la Xina, però la decisió s’ha revertit, en part, per reaccionar amb més rapidesa a les necessitats locals en una mesura que, a més, està en consonància amb l’objectiu de reduir l’impacte ambiental de la seva activitat.

L’empresa ja ha instal·lat la maquinària a Barcelona amb la finalitat d’abastar principalment la demanda europea. Tot i que la producció es farà plantes de tercers, la seu de les oficines i de la logística de l’empresa veurà també incrementada la plantilla, segons ha informat l’empresa.

Lékué dissenya i fabrica utensilis de cuina, principalment de silicona platí –també té en el catàleg productes amb plàstic i ceràmica–, i ha estat un dels referents en la introducció de productes, amb una notable aposta pel disseny i la innovació. La forta expansió que va viure la primera meitat de la dècada passada s’havia vist frenada en la segona, fins al punt d’abandonar la producció a la Llagosta i centralitzar-la a la Xina, tot i que el disseny i la logística es van quedar a Catalunya.

En els últims anys, la demanda de productes torna a incrementar-se i, el 2020, tot i la pandèmia, la tendència s’ha mantingut. Segons dades de l’empresa, la facturació va arribar a 18 milions d’euros i el benefici net va ser d’1,3 milions, un resultat que dobla el que havia obtingut en l’exercici precedent.

Canvi d’hàbits i canal digital, factors clau

El creixement en facturació i beneficis prové de la consolidació del canal digital de vendes i del creixement de la demanda, donada la tendència de cuinar a casa, derivada en part del tancament durant mesos dels establiments de restauració.

L’interès de l’empresa és dedicar més recursos a la fabricació i distribució de productes a tot el món. Els articles de l’empresa arriben a una setantena de països. Bona part de la producció es mantindrà a la Xina, país en el qual Lékué té una fàbrica de propietat.

Amb aquesta fàbrica, l’empresa ha aconseguit ser més competitiva i conservar la posició de lideratge perquè disposa de més capacitat per fer lliuraments directes a la Xina mateix, al Japó o als Estats Units. Aquesta fàbrica també ha augmentat la capacitat.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

En aquesta enquesta han votat 250 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't