QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Les biblioteques de Granollers promocionaran el programa de Voluntariat per la llengua

L’Ajuntament de Granollers i el Consorci per a la Normalització Lingüística, a través del Servei de Català de Granollers, han signat un conveni de col·laboració per a la promoció del voluntariat per la llengua a les dues biblioteques públiques de la ciutat. En 11 anys, s’han format 1.300 parelles.

El 9 Nou
02/12/2014

Les biblioteques de Can Pedrals i de Roca Umbert, a Granollers, faran difusió del programa de parelles lingüístiques que impulsa el Consorci per a la Normalització Lingüística del Vallès Oriental a través del Servei de Català de Granollers. Aquest dimarts s’ha signat l’acord de col•laboració entre aquest organisme i l’Ajuntament de Granollers.

El Servei de Català cedirà material a les biblioteques i també formarà i assessorarà a les persones que s’acostin en aquests equipaments per interessar-se per aquest programa arribant a formar la parella lingüística. A més, també farà difusió de les activitats de les biblioteques.

Les biblioteques, per la seva banda, faran difusió del programa i traslladaran al Servei de Català de Granollers les dades de les persones interessades a participar-hi.

Actualment, hi ha a Granollers un centenar de parelles lingüístiques en funcionament. De forma voluntària, una persona catalanoparlant fa trobades amb un altra per practicar l’idioma. Tots dos es troben un dia a la setmana per parlar durant dos mesos i mig. Amb poc més de deu anys, el programa ha creat ja més de 1.300 parelles.

LA PREGUNTA

Creu que les converses d’alto el foc entre Iran i els EUA arribaran a bon port?

En aquesta enquesta han votat 824 persones.