Segons ha denunciat el Grup Municipal d’ICV-EUiA, alguns fins i tot tenen pendents de cobrar les quantitats que corresponen a l’any 2011, i a hores d’ara encara que s’han aprovat les bases reguladores de les subvencions per a aquest any 2013, encara no s’han convocat i no està clar que es convoquin.
En un comunicat, el govern municipal (PSC-CiU) ha admès aquesta setmana el retard, però diu que es prioritza el pagament a les entitats de caràcter social i torna a atribuir les dificultats de pagament al deute que té la Generalitat amb l’Ajuntament.
“Davant de la situació financera de les administracions públiques i les dificultats de tresoreria que això comporta, el govern municipal de Mollet prioritza el pagament de les subvencions a les entitats de caràcter social. Les prioritats del govern de Mollet en el context actual són els serveis públics i les ajudes de serveis socials. En aquest mateix sentit, en el pagament de les subvencions a les entitats de la ciutat també s’està donant prioritat a les de caràcter social, ja que són les que més directament ajuden les persones més afectades per la crisi econòmica”. El mateix comunicat diu que el pagament a la resta d’entitats “s’anirà fent a mesura que les administracions de la Generalitat i l’Estat paguin els 10 milions d’euros que deuen al consistori”. L’Ajuntament no ha concretat a quines entitats deu diners, des de quan ni quines quantitats. En aquest sentit, el primer tinent d’alcalde, Josep Garzón (PSC), s’ha negat a fer cap declaració a EL 9 NOU.
SETZE MILIONS DE DEUTE ALS PROVEÏDORS
Les dificultats financeres de l’Ajuntament de Mollet van quedar paleses en el darrer ple municipal, en què el govern reconeixia que el deute amb els proveïdors supera els 16 milions d’euros i que el termini de pagament se situa entre els 230 i els 270 dies. Segons les dades del Ministeri d’Hisenda, a més, Mollet és amb diferència el municipi més endeutat de la comarca, amb prop de 44 milions d’euros de deute viu amb les entitats financeres.
Segons ICV-EUiA, el retard en el pagament de les subvencions a les entitats socials de la ciutat les pot posar en una situació molt compromesa. “L’actitud del govern pot provocar fins i tot la desaparició d’algunes d’aquestes entitats”, diu.