El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) projecta una nova connexió entre l’AP-7 i la C-35 a la Batllòria, a Sant Celoni, entre les sortides que ja hi ha a Sant Celoni i Hostalric.
El nou accés millorarà la connectivitat cap a les zones industrials que hi ha al nord de Sant Celoni i ha d’ajudar a treure trànsit a la C-35. També donarà un accés més directe a l’AP-7 a les poblacions situades a cavall del Vallès Oriental i la Selva. La inversió prevista en aquest punt és de 6,1 milions. El ministeri té oberta la licitació per trobar l’empresa que redacti el projecte executiu.
Aquest nou enllaç està inclòs al programa d’actuacions a les autopistes AP-7 i AP-2 a Catalunya que ha dissenyat el MITMA i que preveu 42 actuacions amb una inversió global que supera els 1.000 milions d’euros. Estan pensades per millorar la mobilitat en aquestes carreteres després de l’alliberament dels peatges que es va fer el setembre de 2021 i que ha derivat en un increment de trànsit a les autopistes. Del 40% de mitjana a l’AP-7, en el cas dels camions, l’augment se situa en un 80%.
La ministra de Transports, Raquel Sánchez, i el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, van presentar les inversions fa uns dies a Barcelona.
Entre les actuacions que es van anunciar i que no s’havien fet públiques fins ara, també hi ha la intenció de construir un quart carril a l’AP-7 a tot el tram que hi ha entre els enllaços de Sant Celoni i Hostalric. Són uns 16 quilòmetres d’eixamplament que s’afegiran a l’actuació que ja s’havia anunciat entre Montornès –l’enllaç amb la carretera Interpolar i la carretera del Masnou, al sud de Granollers– i Sant Celoni per passar de tres a quatre carrils aquest tram de 22 quilòmetres.
En aquest tram, ja s’ha licitat la redacció del projecte de l’obra que, segons els càlculs, sumarà una inversió de 115 milions. El ministeri ha prioritzat aquest tram perquè és el que té una major demanda de trànsit.
En total, són 38 quilòmetres on es farà un quart carril des de Granollers fins a Hostalric amb una inversió total de 172 milions.
A banda, el MITMA farà l’ampliació de dos a tres carrils de la calçada sud de l’AP-7 entre Montmeló i Parets. És el sector situat just després de la bifurcació amb la C-33 i que té un tram per damunt de viaducte, a tocar de l’enllaç amb la C-17 a Mollet, que pot encabir els tres carrils sense necessitat d’ampliar-lo. Aquesta actuació també ha de permetre fer una nova connexió des de la C-17 cap a l’AP-7 en sentit Tarragona a Parets, una demanda que fa anys que manté la Generalitat. Aquí la inversió rondarà els 30 milions.
Finalment, es preveuen canvis a l’enllaç amb la C-60 a la Roca per fer-lo més operatiu. S’hi gastaran uns 8,8 milions.