La dada surt de la suma de les tramitacions relacionades amb autoritzacions ambientals, llicències ambientals i comunicacions i declaracions d’obertura. Són el seguit de tramitacions que fan els titulars de noves activitats i que es diferencien les unes de les altres en el tipus d’afectació que pot provocar cada establiment (si produeix soroll o males olors es requereixen qualificacions ambientals i si són innòcues n’hi ha prou amb una comunicació) o de la grandària. En alguns casos, és difícil establir diferències per exercici en cada modalitat, perquè hi ha hagut alguns canvis normatius. Algunes tramitacions, a més, es fan directament des de la Generalitat. Generalment es tracta de les grans instal·lacions industrials.
Els serveis municipals d’inspecció d’activitats apunten que un dels indicadors de les tramitacions de nova activitat en què més clarament es va fer visible el període de crisi era en els aparcaments, sobre els quals també hi ha actuacions de l’Ajuntament. El cap de servei d’Activitats, Xavier Ases, recorda que en els anys precedents les tramitacions relacionades amb aquesta activitat van quedar pràcticament congelades.
Una vegada s’han obert els tràmits per regularitzar una activitat, els serveis municipals realitzen inspeccions als locals per certificar que els projectes presentats s’adeqüen a la realitat i a la normativa vigent. De les més de 360 inspeccions portades a terme l’any passat, una cinquantena van derivar en requeriments de legalització.
En alguns casos, l’actuació municipal, ja sigui a instància del mateix ajuntament o per denúncia veïnal, acaba convertint-se en un expedient sancionador. L’any passat se’n van obrir 40. S’intenta que en la majoria dels casos l’establiment s’adapti a la normativa. L’objectiu és que la més mínima part acabin en el tancament del local.
{{ comment.text }}