Logisfashion ven alguns dels seus magatzems logístics per finançar el pla de creixement

El grup de logística tèxtil Logisfashion, amb seu a Santa Maria de Palautordera, ha venut dues de les plataformes on desenvolupa la seva activitat per, posteriorment, mantenir-s’hi com a llogatera.

El 9 Nou
10/09/2016
Santa Maria de Palautordera

L’objectiu d’aquesta operació és obtenir recursos per finançar el pla d’expansió que la companyia ha dissenyat per al període 2016-2020. Segons informa la companyia immobiliària Proequity, que ha actuat com a assessora en aquesta operació, coneguda com a Sale & leaseback, la firma compradora és un grup institucional francès. La plataforma logística de Santa Maria de Palautordera, una de les primeres que va tenir el grup, queda exclosa d’aquesta operació immobiliària.

Logisfshion ha posat a la venda les instal·lacions de Cabanillas del Campo (Guadalajara) i la que recentment havia adquirit al Centre Internacional de Mercaderies de la Selva (a Riudellots), proper a l’aeroport de Girona, i on la companyia vallesana havia impulsat l’activitat vinculada al comerç on-line. Totes dues plataformes estan situades en punts estratègics de distribució. El lloguer posterior de les instal·lacions garanteix la continuïtat de l’activitat logística que la companya desenvolupa a les dues plataformes.

El fundador de la companyia, Juan Manzanedo, s’ha esplaiat en el seu blog per explicar aquesta complexa operació, que emmarca en el pla estratègic de cara a 2020. La companyia que va fundar Manzanedo juntament amb altres socis encara aquest exercici amb l’objectiu de doblar les vendes que té fins ara, i arribar a una xifra de negoci de 50 milions d’euros, Per aconseguir aquesta fita, el conseller delegat considera que és necessari aprofundir en la creació de filials internacionals. Especialment fora d’Europa. “Per aconseguir-ho necessitàvem dedicar els recursos que ara teníem immobilitzats”, remarca el primer directiu de la companyia.

Una operació de venda d’aquests actius permet millorar el balanç de la societat, perquè redueix l’endeutament i genera recursos per finançar les operacions de creixement que s’afrontin en els anys vinents.

REFORÇ DE LA PRESÈNCIA INTERNACIONAL

Un dels punts claus que es remarquen en aquest pla estratègic és el creixement internacional. Segons detalla Manzanedo, s’està treballant en projectes a Xile i hi ha expectatives d’introduir-se al Perú. També és incipient el treball que s’està fent als Estats Units.

L’empresa està fortament internacionalitzada, i una de les últimes operacions va ser l’obertura d’una filial a Panamà, amb una societat creada amb una firma local. L’Amèrica Llatina ha estat un dels principals focus de creixement d’activitat per a la companyia, amb presència a Xile, Colòmbia i Mèxic. També té seus al Vietnam i a la Xina, dos dels principals emissors en els sector tèxtil.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 886 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't