La botiga de Massimo Dutti, una de les marques del grup Inditex, a la plaça Porxada, a Granollers, va tancar dimarts de manera definitiva. Va ser un tancament sense avís previ perquè l’establiment va estar obert fins dilluns a darrera hora sense cap senyal visible que indiqués que, l’endemà, ja no tornaria a obrir.
Aquest tancament arribava pocs dies després de la fi de l’activitat d’una altra ensenya d’Inditex a Granollers: Bershka va tancar la seva botiga al carrer Anselm Clavé fa tot just un parell de setmanes. Després del confinament, ja no va tornar a obrir la botiga de Mango dedicada a la moda per a dones. En aquest cas, però, era un franquícia i el cessament de l’activitat està més vinculat a una decisió del titular.
Tot plegat genera dubtes sobre la continuïtat d’altres firmes d’Inditex a la ciutat –Zara, Pull&Bear, Stradivarius i Oysho, totes amb locals de grans dimensions i ben situats a l’illa de vianants– o d’altres grans grups presents al centre de Granollers com Mango Man.
Segons ha pogut confirmar EL 9 NOU, el tancament de Massimo Dutti respon a una estratègia del grup de reordenació de les seves botigues a nivell general en una estratègia que passa per redirigir el client cap al canal on line i que potencia la creació de botigues “cada vegada més grans” i amb una aposta per la tecnologia. Es vol millorar l’experiència al client i integrar la venda tradicional amb la que es fa a través d’internet.
També fan una aposta per la sostenibilitat amb locals “ecoeficients al 100%”. Aquest procés implica que “en el camí cal prescindir d’algunes botigues”, segons les mateixes fonts, que admeten que la situació generada per la Covid-19 ha accelerat un procés que hauria arribat en els propers anys.
Alternativa: la botiga de Mataró Park
En el cas de Granollers, s’encamina els clients a la botiga que la cadena té al centre comercial Mataró Park. La firma ha ofert alternatives laborals a la plantilla de Granollers dins de la mateixa empresa.
Aquesta política és conjunta a les marques d’Inditex, que durant el primer semestre de 2020 va registrar un creixement del 74% de les vendes a internet coincidint amb l’estat d’alarma. El grup espera que l’any 2022 la venta on line representi el 25% del total.
{{ comment.text }}